Kund | Partner

STARKA TILLSAMMANS

Vi mår bra, trivs och har roligt på jobbet!

service with a smile

Engagerade medarbetare

Vår värdegrund bygger på att vara modiga och utveckla verksamheten, ha kundfokus och att vara förebilder för varandra – så skapar vi Ett Responda Group och vi lyckas tack vare våra engagerade medarbetare.

 

Vi har skapat en glad, öppen och inkluderande arbetsmiljö där alla är delaktiga och strukturerat utvecklar vårt arbete. Vi vill att våra medarbetare ska känna sig starka, trygga och duktiga i sina roller för alla har ett viktigt uppdrag att utföra. Samarbete och arbetsglädje är en förutsättning för det ska helt enkelt vara roligt att gå till jobbet. Vi värnar om hälsa, hållbarhet, förebyggande friskvård och en god arbetsmiljö.

 

Arbetet inom svars- och kundservice är mångfacetterat och det kräver allt från att lyssna och snabbt förstå den kontaktsökande till att ha empati och passion för service, samt systemkunskap och mersälj.

 

Genom att enbart jobba med inkommande samtal har vi skapat ett trivsamt arbetsklimat med en låg personalomsättning. Kompetensen hos våra anställda är nyckeln till den höga kvalitet som genomsyrar hela organisationen. 

Citat från några av våra medarbetare

“Det bästa med att jobba på Responda Group är variationen i mina arbetsuppgifter och att ingen dag är den andra lik. Som Teamschef får jag möjlighet att följa mitt teams utveckling och se medarbetare gå från klarhet till klarhet, det ger mig energi som ledare. Det fantastiska med Responda Group är den frihet under ansvar som vi har och att alla medarbetare är en viktig del i att nå våra mål. Din insats gör skillnad och det gör att det blir roligt att gå till jobbet!”

André Sundqvist, Teamchef

”Det bästa med mitt jobb som Telefonist på Responda Group är gemenskapen vi har mellan kollegorna – vårt närmsta team och våra ledare. Vi strävar och når våra mål genom att fokusera på samarbete och jobba tillsammans. Det finns inga tråkiga stunder på Responda Group. Produktionen är alltid i full gång. Vi utvecklas och är redo för vad som helst när som helst och löser problem därefter – alltid med kunden i fokus.”

Emma Jansson, Telefonist

”Det bästa med mitt jobb som Serviceledare på Responda Group är att det är så varierat och att man aldrig vet hur dagen kommer bli och vilka utmaningar vi behöver tackla. På Responda Group lär jag mig ständigt nya saker och man kan lätt följa sin egen utveckling. Vi pushar och stöttar varandra.”

Gunilla Thuland, Serviceledare

“Det bästa med att jobba som telefonist är att det är mångsidigt och ingen arbetsdag är den andra lik. Jag får tala med en massa härliga människor, koppla samtal, ta meddelanden eller hjälpa dem på annat sätt att komma vidare i sina ärenden. Kalix Tele24 är en fantastisk arbetsplats. Vi har högt i tak och är måna om varandra. Jag har jobbat här tidigare men valde att efter ett antal år att söka mig tillbaka till företaget. Här trivs jag jättebra med alla fina kollegor.”

Maria Olofsson, Telefonist

”Det absolut bästa med mitt jobb är kollegorna och att jag har en bra chef Mitt jobb som telefonist är självständigt och vi arbetar efter tydliga mål vilket gör att dagarna ofta går fort. Jag trivs verkligen bra på Kalix Tele24 och på kontoret i Haparanda har vi en god stämning.”

Laila Gustafsson, Telefonist