Kund | Partner

VÅRA KUNDER & PARTNERS

Oavsett bransch ser vi till att leverera svars- och kundservice som stärker serviceerbjudandet hos våra kunder och partners genom rätt kompetens och teknik

Att bli kund har aldrig varit enklare

För oss är våra kunders framgång vår egen framgång. Våra lösningar är alltid anpassade efter dina behov och mål som stödjer upplevelsen för dina kunder genom digitalisering och fantastisk service. Med genuint engagemang och bred kompetens bygger vi långsiktig affärsnytta och djupa relationer.

En hög med stenar
Direktkontakt-med-Responda-Group-2

Direktkontakt med Responda Group

Vi finns här och hjälper dig hitta rätt lösning för dina behov. Vi har integration till alla operatörer och kan där se till exempel linjestatus och hänvisningar vilket skapar en smidig kundresa för de som söker er.

Våra processer är effektiva och tydliga och vi finns med dig hela vägen från onboarding och uppstart till löpande avstämningar och affärsutveckling. Ta kontakt med oss idag så ringer vi upp dig!

Ta del av våra leveranser genom dina partners

Tillsammans är Responda Group och Kalix Tele24 partners till samtliga teleoperatörer i Sverige samt en rad återförsäljare och systemintegratörer. Det innebär att du kan använda våra tjänster inom svarsservice och kundservice genom dina befintliga leverantörer.

Processen är väldigt smidig: Prata med din kontaktperson och säg att du vill ha någon av våra tjänster så delger de oss den information som behövs enligt våra processer. En svarsservicetjänst kan vara igång inom några dagar!

Leveranser-genom-partners

Nå dina verksamhetsmål

Drivna ledare med erfarenhet

Vi har lång erfarenhet och djupgående förståelse för svars- och kundservice samt stor operativ erfarenhet och ledarskap för att stödja ditt företags tillväxt. Vi har över 30 års erfarenhet av att tillhandahålla premiumservice för verksamheter i olika storlekar och i olika stadier på sin resa i allt från etablerade och globala organisationer till nystartade företag, offentlig sektor, kommuner och regioner till privata företag, teknisk support, e-handel och SaaS-företag runt om i världen från olika branscher och storlekar.

Flexibla och kundanpassade lösningar

Vi skapar lösningar utifrån dina behov och förutsättningar och tar hänsyn till dina öppettider, volymer, kanaler och komplexitet för att sätta upp ett team med lämplig erfarenhet, kunskap och kompetens för dina servicekrav.

Öppet dygnet runt, året runt

Genom oss kan du tillhandahålla personlig kundkontakt närsomhelst på dygnet under årets alla dagar genom delade och dedikerade resurser som talar nordiska språk och självklart engelska.

Systematisk onboarding ger snabb effekt och goda resultat

Uppstarten av en leverans leds av erfarna projektledare som hanterar onboarding genom alla delar såsom rekrytering, utbildning, systemkonfiguration, processhantering och tester. Vår beprövade och kvalitativa metod gör att vi är effektiva och kan starta upp en ny kund inom några dagar.

Du behåller kontrollen

Vi vill att du ska känna dig trygg med vår leverans därför är vi transparenta i våra resultat och håller dig informerad och delaktig under samarbetet. Du har tillgång till statistik och når alltid vår kundsupport vid frågor och synpunkter. Vi har regelbundna avstämningar med gemensamt fokus kring kundnöjdhet och utveckling.

Vi bryr oss och är engagerade i din framgång

Outsourcing är inte ett lätt beslut. Därför kommer vi att göra vårt allra bästa för att bevisa för dig att du tog rätt beslut genom att visa att vi bryr oss om dina kunder lika mycket som du gör.

Drivna ledare med erfarenhet

Vi har lång erfarenhet och djupgående förståelse för svars- och kundservice samt stor operativ erfarenhet och ledarskap för att stödja ditt företags tillväxt. Vi har över 30 års erfarenhet av att tillhandahålla premiumservice för verksamheter i olika storlekar och i olika stadier på sin resa i allt från etablerade och globala organisationer till nystartade företag, offentlig sektor, kommuner och regioner till privata företag, teknisk support, e-handel och SaaS-företag runt om i världen från olika branscher och storlekar.

Flexibla och kundanpassade lösningar

Vi skapar lösningar utifrån dina behov och förutsättningar och tar hänsyn till dina öppettider, volymer, kanaler och komplexitet för att sätta upp ett team med lämplig erfarenhet, kunskap och kompetens för dina servicekrav.

Öppet dygnet runt, året runt

Genom oss kan du tillhandahålla personlig kundkontakt närsomhelst på dygnet under årets alla dagar genom delade och dedikerade resurser som talar nordiska språk och självklart engelska.

Systematisk onboarding ger snabb effekt och goda resultat

Uppstarten av en leverans leds av erfarna projektledare som hanterar onboarding genom alla delar såsom rekrytering, utbildning, systemkonfiguration, processhantering och tester. Vår beprövade och kvalitativa metod gör att vi är effektiva och kan starta upp en ny kund inom några dagar.

Du behåller kontrollen

Vi vill att du ska känna dig trygg med vår leverans därför är vi transparenta i våra resultat och håller dig informerad och delaktig under samarbetet. Du har tillgång till statistik och når alltid vår kundsupport vid frågor och synpunkter. Vi har regelbundna avstämningar med gemensamt fokus kring kundnöjdhet och utveckling.

Vi bryr oss och är engagerade i din framgång

Outsourcing är inte ett lätt beslut. Därför kommer vi att göra vårt allra bästa för att bevisa för dig att du tog rätt beslut genom att visa att vi bryr oss om dina kunder lika mycket som du gör.

Så här tycker våra kunder

Beijer-Byggmaterial-logga-1024x228
“Vi uppskattar att Responda alltid är tillgängliga för oss och flexibla i sitt arbetssätt. De är kunniga och insatta i vår organisation, vilket känns tryggt för oss i deras möte med våra kunder. ”
Poseidon-logotyp
“Tack vare Responda, som tar våra växelsamtal vid arbetstoppar, kan vi alltid erbjuda en snabb och jämn service. Vi känner oss trygga med att våra hyresgäster alltid får ett respektfullt och personligt bemötande via Responda.”
AvancezChalmers_black_right
“Responda har varit en smidig och kompetent samarbetspartner när vi lagt ut vår telefonistfunktion.”
Region-Norrbotten-logga
“Samarbetet har fungerat över förväntan. För det första ger det en trygghet i att befolkningen i regionen alltid kan komma i kontakt med en växeltelefonist, oavsett vilken tid på dygnet de ringer. Det är också ett sätt att minska pressen och stressen för regionens egna telefonister. Kalix Tele24 ger oss en trygghet, bättre arbetsmiljö och deras professionalitet i att utföra yrket under lättar verkligen vår vardag.”
x500w-LK-Logo-2018
“Oavsett om det ringer mycket eller vi inte har full bemanning hos oss kan vi lita på att våra samarbetande kollegor på Kalix Tele24 hjälper till att ta emot och professionellt hantera de samtal vi inte hinner med. Det gör också att vi kan ha våra månadsmöten på dagtid utan problem.”
Paulssons-Fastigheter
“Vi är väldigt nöjda över vårt samarbete med Responda. Responda är smidiga, flexibla och otroligt servicemedvetna. De är snabba på återkoppling och det känns skönt att arbeta med en telefonsupport som vi tryggt kan lita på till 100%.”
strmberg_sv
“Vi är mycket nöjda med bemötandet och servicen som Responda ger oss och våra kunder. Responda upplevs som en naturlig del av vår service.”
ogonlasern__il
“Vi har anlitat Responda under många år. Det är tryggt att det alltid är samma personal. Ett bra komplement till vårat eget kundcenter.”
Werkstalogga
“Responda group har en mycket bra service och kommunikationen fungerar väldigt bra.”
Veteranpoolen-logga
”Med snabba svarstider och engagerad personal levererar Responda tjänster på konstant hög nivå.”
Vattenfall-logotyp
”KalixTele24 besvarar Vattenfall’s växel på ett mycket professionellt, kompetent och lösningsorienterat sätt. Tack vare deras engagemang och bemötande av våra inkomna samtal så säkerställer KalixTele24 att vi fortsatt har en mycket hög kvalité och service gentemot våra inringare.”

Kontakta oss

010-184 00 00

Öppet dygnet runt

Scroll to Top