Kalix Tele24, Personlig Svarsservice, Call4U, K2C och H1 Communication är numera en del av Responda Group. Välkommen till oss!

OM OSS

Responda Group

Responda Group är ett ledande nordiskt kundserviceföretag med huvudsäte i Sverige. Våra 650 medarbetare hanterar årligen fler än 10 miljoner kundkontakter. Med engagerade människor och en flexibel teknisk plattform levererar Responda Group kvalitativa och värdeskapande upplevelser och stärkta relationer åt mer än 3 500 uppdragsgivare. Genom att vara en innovativ och långsiktig partner med fokus på digitalisering skapar vi framtidens effektiva kundservicelösningar.  

Responda Group grundades 1992 och omsätter cirka 350 MSEK på årsbasis med god lönsamhet. Bolaget har verksamhet i Stockholm, Eskilstuna, Kalix, Haparanda, Östersund, Arbrå, Ronneby, Helsingborg, Linköping samt Halden i Norge.

kundservice

+3 500

Nöjda kunder

+650

Engagerade medarbetare

9 år

Snittid för kundrelationer

6 år

Anställningstid i snitt för medarbetare

10 milj

Kundkontakter per år

En resa tillsammans – från första samtalet till framtidens möjligheter

Responda grundades 2008 med en tydlig idé: att förändra branschen och skapa något smartare. Det verkliga klivet togs när vi förvärvade Kalix Tele24 – ett företag som sedan 1992 hade byggt upp gedigen erfarenhet inom svarsservice. Med tiden växte visionen och fler bolag – Personlig Svarsservice, Call4U, K2C och H1 Communication – förvärvades. Tillsammans blev vi Responda Group förenade av samma drivkraft: att skapa verkligt värde i varje kundmöte.

Vår resa har alltid handlat om människor. Om att lyssna, förstå och stärka banden mellan företag och deras kunder. Varje uppdrag är en del av vår historia – och varje samtal vi förmedlar bär med sig vårt engagemang och vår omtanke.

Det här är vårt löfte till dig: Vi är alltid nära – vi finns där när du behöver oss, med engagemang och kompetens. Vi levererar kvalitet som känns – varje möte räknas och vi ser till att det märks. Vi bygger partnerskap som engagerar – genom dialog, förtroende och gemensam utveckling. Och vi tänker långsiktigt – med hållbara lösningar för både människor och verksamheter.

 

Och vi stannar inte där. Med AI som en naturlig del av vår utveckling tar vi nästa steg – utan att tappa bort det mänskliga i mötet. För oss handlar AI inte om att ersätta människor. Det handlar om att ge våra medarbetare kraftfulla verktyg för att lyckas, och om att skapa snabbare, smartare och ännu mer personliga upplevelser för varje kund. Vi använder helt enkelt AI för att göra kundupplevelsen ännu bättre. Vi bär med oss styrkan från vår historia, vi värnar om mötet mellan människor – och vi blickar framåt med nyfikenhet och framtidstro.

Tillsammans skapar vi framtidens kundupplevelser – varje dag och vid varje möte.

VÅR HISTORIA

1992

Kalix Tele24

Kalix Tele24 grundas och påbörjar verksamheten i Kalix

1992

1997

Telenordia

Telenordia blir Kalix Tele24 första kund inom kundservice

1997

2008

Responda

Responda grundas och påbörjar verksamheten i Danderyd

2008

2009

Dstny

Responda och Dstny ingår strategiskt partnerskap

2009

2010

Hi3G

Responda och Hi3G ingår strategiskt partnerskap

2010

2014

Tele2

Tele2 och Responda ingår strategiskt partnerskap

2014

2015

Molnbaserad plattform

Responda lanserar ny molnbaserad plattform

2015

2019

Telenor

Kalix Tele24 och Telenor ingår strategiskt partnerskap

2019

2021

Responda Group

Responda förvärvar Kalix Tele24 och blir tillsammans Responda Group

2021

2023

IK Partners

IK Partners förvärvar Responda Group

2023

2023

Personlig Svarsservice

Responda Group förvärvar Personlig Svarsservice

2023

2023

H1 Communication

Responda Group förvärvar och H1 Communication

2023

2024

Call4U

Responda Group förvärvar Call4U Solution Center AB 

2024

2024

K2C

Responda Group förvärvar K2C in Sweden AB

2024

2024

iTells kunder

Responda Group förvärvar iTell CRM AB.

2024

Kontakta oss

010-184 00 00

Öppet dygnet runt

Rulla till toppen