Responda Group AB, en ledande aktör inom svarsservice och kundservice i Norden, meddelar idag att man framgångsrikt har genomfört förvärvet av Call4U Solution Center AB (”Call4U”), ett ledande företag inom kundservice för e-handelssektorn och mediabranschen. Detta förvärv markerar ytterligare ett betydelsefullt steg i Responda Groups tillväxtstrategi och stärker dess position som en ledande aktör inom kundservicebranschen.
Genom förvärvet av Call4U utökar Responda Group sin portfölj och breddar sin kundbas inom e-handelssektorn. Call4U har etablerat sig som en pålitlig partner för många e-handelsföretag och har en djup förståelse för branschens behov och krav.
”Vi är glada över att kunna välkomna Call4U till Responda Group. Detta förvärv stärker vår position inom kundservice för e-handelssektorn och möjliggör för oss att erbjuda ännu bättre lösningar och service till våra kunder” säger Marcus Lindqvist, VD Responda Group AB.
För mer information vänligen kontakta:
Marcus Lindqvist, VD Responda Group
Mail: Marcus.lindqvist@respondagroup.com
Tel: +46 70-252 85 63
Om Responda Group
Responda Group är ett ledande svenskt kundserviceföretag. Våra 500 medarbetare hanterar årligen fler än 10 miljoner kundkontakter – åt mer än 3 500 uppdragsgivare. Vår passion är att genom innovativ, effektiv och kvalitativ service leverera värdeskapande kundupplevelser och stärkta relationer.
Responda Group grundades 1992 och omsätter cirka 300 MSEK på årsbasis med god lönsamhet. Bolaget har verksamhet i Stockholm, Eskilstuna, Kalix, Haparanda, Östersund, Arbrå samt Halden i Norge.
Om Call4U Solution Center AB
Call4U Solution Center AB är en ledande leverantör av kundservice- och supportlösningar inom e-handelssektorn. Med huvudkontor i Ronneby, Sverige, erbjuder Call4U skräddarsydda lösningar som hjälper e-handelsföretag att maximera kundnöjdhet och upprätthålla hög servicenivå.