Aktuellt inom kundservice
Här delar vi med oss av vår erfarenhet inom svars- och kundservice samt ger värdefulla tips för hur man lyckas leverera en bra kundupplevelse.


Säkra er tillgänglighet med outsourcad kundservice
Vid stora kampanjer som t ex Black Friday eller julresan så ökar också antalet frågor från kunderna, med allt från returer och fakturafrågor till reklamationer.


Effektiv kundservice för fordon- och verkstadsbranschen
Nu det snart dags att byta däck, i och med det drar den intensiva däcksäsongen i gång. Vi på Responda Group hjälper er inom fordons-


Varför är “Lösta ärenden vid första kontakten” en värdefull KPI inom kundservice?
Det finns flera KPI:er som är viktiga att ha i beaktan då man mäter och utvärderar sin kundservice. De vanligaste är CES, CSAT och NPS.


Är digitalisering ett hot mot outsourcing?
Digitalisering kan potentiellt hota traditionell outsourcing, t ex att arbetsuppgifter automatiseras. Genom att automatisera vissa arbetsuppgifter med hjälp av digitala lösningar kan behovet av outsourcing


Vad krävs för att lyckas med digitalisering?
För att lyckas med digitalisering krävs en välplanerad och strategiskt genomförd process som involverar flera viktiga faktorer. Där den viktigaste är att ha kunden i


Brister i kundservicen är ett stort problem för konsumenter
Konsumentverkets senaste kartläggning* visar att brister i kundservicen är ett stort problem för konsumenter. Framförallt så är det tillgängligheten som brister hos många bolag. Av


Engagemanget för kundupplevelsen hjälper dig att leverera kundservice i världsklass
Företag som fokuserar på att göra sin kundservice värdeskapande skapar också en kultur där medarbetarna känner sig delaktiga och värdefulla, de ser också sin roll


Vad är bra mått för att mäta kundupplevelse?
Det första steget i att förbättra kundupplevelsen och hantera dess många komponenter är att jämföra de aspekter av kundupplevelsen som betyder mest. Ett bra sätt


Responda Group förvärvar H1 Communication och stärker sin position som en ledande leverantör av kundservicelösningar i Norden
Responda Group, en ledande leverantör av svars- och kundservice, har avtalat om att förvärva H1 Communication (”H1”), ett nordiskt BPO-företag med en imponerande kundbas och


Vad är skillnaden mellan kundservice och kundupplevelse?
Att sammanfatta skillnaden mellan kundservice och kundupplevelse är enkelt: kundservice är en enskild händelse inom kundresan, dvs när kunden vill få support och kontakt, medan


Vad innebär en modern kundupplevelse eller CX?
Det pratas mycket om CX just nu, men vad är det och vad innebär det? Vi bad Responda Groups Kundserviceexpert, Christine Sivertsson berätta mer om


Kundservice vs kundupplevelse – hur skapar man en helhet?
Historiskt sett har begreppet kundupplevelse enbart setts som kontaktcentrets ansvar, men idag förstår allt fler vikten av att kundupplevelsen är en integrerad del av hela


AHT – en förlegad KPI eller ett viktigt verktyg?
AHT (Average Handling Time) har länge varit ett viktigt verktyg för kontaktcenter för att mäta hanteringstiden för uppdraget, ärendetypen och individen, men har måttet spelat


RESPONDA GROUP FÖRVÄRVAR PERSONLIG SVARSSERVICE AB OCH STÄRKER SITT KUNDSERVICEERBJUDANDE
Responda Group är en ledande svensk leverantör av kundservice, de meddelade idag att de avtalat om att förvärva Personlig svarsservice AB och stärker därmed sitt


IK PARTNERS INVESTERAR I RESPONDA GROUP
Responda Group, en ledande svensk leverantör av kundservice till små- och medelstora företag har idag skrivit ett avtal med IK Partners (“IK”) IK Small Cap


Fördelar med att outsourca under en lågkonjunktur
Under en lågkonjunktur är det många som tittar på hur de kan skära ner på kostnaderna och få mer flexibla lösningar. Att outsourca de funktioner


Trygg Kundkontakt 2023
Responda Group får utmärkelsen Trygg Kundkontakt för 9:e året i rad. Trygg Kundkontakt delas ut årligen av branschorganisationen Kontakta och är en märkning för etiska kundkontakter


Vilka trender kommer vi att se inom kundservice 2023?
Det vi nog alla kan konstatera är att vi är inne i en turbulent tid med stigande elpriser, ökad inflation och ett oroligt världsläge. Under


7 tips på hur du skapar ett bra kundmöte
Kundbemötandet ska upplevas på samma sätt oavsett om du träffar personen live eller om det sker via telefon eller digitalt via chatt eller mail. För


10 saker att tänka på när du upphandlar kundservice
Funderar ni på att upphandla en kundservicelösning? Det finns mycket att tänka på när du ska kravställa inför en upphandling. Vi på Responda Group har


Outsourcing av kundservice
Funderar du på att outsourca din kundservice? På Responda Group har vi över 30 års erfarenhet av att leverera kundservice inom olika branscher. Outsourcing av


Så gör du för att leverera framtidens kundservice redan idag!
De senaste åren har det pratats mycket om AI och allt vad tekniken kan hjälpa oss med. Tekniken är givetvis en viktig del och en