

Vad innebär en modern kundupplevelse eller CX?
Det pratas mycket om CX just nu, men vad är det och vad innebär det? Vi bad Responda Groups Kundserviceexpert, Christine Sivertsson berätta mer om


Kundservice vs kundupplevelse – hur skapar man en helhet?
Historiskt sett har begreppet kundupplevelse enbart setts som kontaktcentrets ansvar, men idag förstår allt fler vikten av att kundupplevelsen är en integrerad del av hela


AHT – en förlegad KPI eller ett viktigt verktyg?
AHT (Average Handling Time) har länge varit ett viktigt verktyg för kontaktcenter för att mäta hanteringstiden för uppdraget, ärendetypen och individen, men har måttet spelat


RESPONDA GROUP FÖRVÄRVAR PERSONLIG SVARSSERVICE AB OCH STÄRKER SITT KUNDSERVICEERBJUDANDE
Responda Group är en ledande svensk leverantör av kundservice, de meddelade idag att de avtalat om att förvärva Personlig svarsservice AB och stärker därmed sitt


IK PARTNERS INVESTERAR I RESPONDA GROUP
Responda Group, en ledande svensk leverantör av kundservice till små- och medelstora företag har idag skrivit ett avtal med IK Partners (“IK”) IK Small Cap


Fördelar med att outsourca under en lågkonjunktur
Under en lågkonjunktur är det många som tittar på hur de kan skära ner på kostnaderna och få mer flexibla lösningar. Att outsourca de funktioner


Trygg Kundkontakt 2023
Responda Group får utmärkelsen Trygg Kundkontakt för 9:e året i rad. Trygg Kundkontakt delas ut årligen av branschorganisationen Kontakta och är en märkning för etiska kundkontakter


Vilka trender kommer vi att se inom kundservice 2023?
Det vi nog alla kan konstatera är att vi är inne i en turbulent tid med stigande elpriser, ökad inflation och ett oroligt världsläge. Under


7 tips på hur du skapar ett bra kundmöte
Kundbemötandet ska upplevas på samma sätt oavsett om du träffar personen live eller om det sker via telefon eller digitalt via chatt eller mail. För


10 saker att tänka på när du upphandlar kundservice
Funderar ni på att upphandla en kundservicelösning? Det finns mycket att tänka på när du ska kravställa inför en upphandling. Vi på Responda Group har


7 fördelar med outsourcing av kundservice
Fördelarna med att outsourca hela eller delar av sin kunderservice är flera. Vi på Responda Group har över 30-års erfarenhet av att leverera olika typer


Så gör du för att leverera framtidens kundservice redan idag!
De senaste åren har det pratats mycket om AI och allt vad tekniken kan hjälpa oss med. Tekniken är givetvis en viktig del och en