Aktuellt inom kundservice & svarsservice
Här delar vi med oss av vår erfarenhet inom svars- och kundservice samt ger värdefulla tips för hur man lyckas leverera en bra kundupplevelse.
Fem framgångsfaktorer för att lyckas med förändringar i er outsourcade kundserviceverksamhet
För att era outsourcade BPO-samarbeten ska bli framgångsrika så har vi sammanställt några avgörande faktorer: 1. En kunnig och engagerad implementationsledare: Sätter tempot för projektet.
Responda Group etablerar sig i Linköping – 40 nya arbetstillfällen skapas
Responda Group, en ledande aktör inom outsourcad kundservice, öppnar ett nytt produktionskontor i Ebbepark, Linköping. Kontoret, som beräknas invigas i början av januari, förväntas initialt
Skapa en framgångsrik kundservicestrategi
Vill du skapa en framgångsrik kundservicestrategi som stärker ditt företags relationer och driver lönsam tillväxt? Vår guide ger dig värdefulla insikter och konkreta tips för
Responda Groups kundservice växer förbi svarsservice i omsättning
Responda Group, tidigare mest känt för sin svarsservice, har nått en ny milstolpe: företagets kundservice har nu vuxit sig större än svarsservicen när det gäller
Ett bra kundmöte
Ett bra kundmöte är grundstenen för långsiktiga kundrelationer. För att lyckas med detta krävs inte bara ett starkt kundfokus utan också rätt verktyg och strategier.
Tips på hur du undviker de vanliga misstagen vid outsourcing av kundservice
Att outsourca sin kundservice kan vara en effektiv strategi för att förbättra verksamhetens effektivitet och kundnöjdhet, men det finns vanliga misstag som företag ofta gör.
Responda Group når milstolpe med över 2 miljoner besvarade samtal i ny svarsserviceplattform
Responda Group, en ledande aktör inom kundservice och svarsservice, är glada att tillkännage att företaget har passerat en betydande milstolpe med över två miljoner besvarade
10 saker att tänka på när du upphandlar kundservice
Funderar ni på att upphandla en kundservicelösning? Det finns mycket att tänka på när du ska kravställa inför en upphandling. Vi på Responda Group har
Responda Group stärker sin position ytterligare som marknadsledande inom svarsservice i Norden
Responda Group, en marknadsledande leverantör av svars- och kundservice i Norden, intensifierar sin tillväxtresa med ett nytt förvärv som ytterligare stärker deras position på marknaden.
Undersökning: Endast 14% av kundserviceärenden löses helt via självbetjäning
Trots att många företag har gjort stora investeringar i självbetjäningstjänster så visar en ny undersökning från Gartner att endast 14% av kundserviceärenden kunde lösas helt
Responda Group – Från småföretag till marknadsledande – En entreprenörsresa
2008 grundade Joakim Ögren tillsammans med Magnus Johannessen Responda med visionen att föra svarsservicebranschen in i den digitala eran. Med teknisk expertis och en stark
Tips att tänka på vid outsourcing av kundservice
Efter många år i branschen har vi sett de vanligaste misstagen som företag gör när de outsourcar hela eller delar av sin kundservice till en
Från reaktiv till proaktiv kundservice: Så möter du framtidens kundförväntningar
Dagens kunder förväntar sig att bli informerade om allt som rör deras produkter och tjänster. Genom att proaktivt erbjuda relevant information vid rätt tidpunkt kan
Responda Group stärker sin position ytterligare inom kundservice genom förvärv av K2C
Förvärvet av K2C in Sweden AB (”K2C”) förväntas skapa synergier som kommer att gynna både befintliga och nya kunder genom förbättrad service, större flexibilitet och
Responda Group AB förvärvar Call4U Solution Center AB och stärker sin position ytterligare inom kundservice
Responda Group AB, en ledande aktör inom svarsservice och kundservice i Norden, meddelar idag att man framgångsrikt har genomfört förvärvet av Call4U Solution Center AB
5 tips för att öka tillgängligheten för dina kunder
Med över 30 års erfarenhet av att förbättra tillgängligheten för våra uppdragsgivare och leverera enastående service till deras kunder, har vi samlat våra bästa tips
Responda Group växer och stärker sin närvaro i Haparanda
Responda Group, ledande leverantör av outsourcad svars- och kundservice, meddelar idag en strategisk förändring i sin geografiska närvaro genom att samla produktionen i Norrbotten till
Öka merförsäljningen i kundtjänst
Det finns en mängd olika sätt som en kundtjänstavdelning kan arbeta med merförsäljning och anti churn utan att kunden känner att de blir påtvingade ett
Svenskar ställer högre krav på kundservice
Svenskt Kvalitetsindex (SKI) publicerade nyligen Sverigekollen 2023, en rapport som ger en överblick över kundbeteenden under det gångna året. I en värld präglad av kris
Outsourcing av IT support: En strategisk möjlighet för en effektiv verksamhet
Outsourcing av IT support har blivit allt vanligare och många överväger att outsourca sin IT support helt eller delvis för att optimera kostnader, öka flexibilitet
Omvandla kundklagomål till möjligheter
Att få kundklagomål är oundvikliga inom alla företag. Men istället för att bara betrakta dem som problem att lösa, betraktar smarta företag klagomål som värdefull
Vad händer inom branschen och vilka trender kommer vi att se mer av?
Generellt så ser vi flera trender som påverkar hur företag hanterar sina verksamhetsprocesser och hur och vad företag väljer att outsourca. En central trend som
Säkra er tillgänglighet med outsourcad kundservice
Vid stora kampanjer som t ex Black Friday eller julresan så ökar också antalet frågor från kunderna, med allt från returer och fakturafrågor till reklamationer.
Effektiv kundservice för fordon- och verkstadsbranschen
Nu det snart dags att byta däck, i och med det drar den intensiva däcksäsongen i gång. Vi på Responda Group hjälper er inom fordons-
Varför är “Lösta ärenden vid första kontakten” en värdefull KPI inom kundservice?
Det finns flera KPI:er som är viktiga att ha i beaktan då man mäter och utvärderar sin kundservice. De vanligaste är CES, CSAT och NPS.
Är digitalisering ett hot mot outsourcing?
Digitalisering kan potentiellt hota traditionell outsourcing, t ex att arbetsuppgifter automatiseras. Genom att automatisera vissa arbetsuppgifter med hjälp av digitala lösningar kan behovet av outsourcing
Vad krävs för att lyckas med digitalisering?
För att lyckas med digitalisering krävs en välplanerad och strategiskt genomförd process som involverar flera viktiga faktorer. Där den viktigaste är att ha kunden i
Brister i kundservicen är ett stort problem för konsumenter
Konsumentverkets senaste kartläggning* visar att brister i kundservicen är ett stort problem för konsumenter. Framförallt så är det tillgängligheten som brister hos många bolag. Av
Engagemanget för kundupplevelsen hjälper dig att leverera kundservice i världsklass
Företag som fokuserar på att göra sin kundservice värdeskapande skapar också en kultur där medarbetarna känner sig delaktiga och värdefulla, de ser också sin roll
Vad är bra mått för att mäta kundupplevelse?
Det första steget i att förbättra kundupplevelsen och hantera dess många komponenter är att jämföra de aspekter av kundupplevelsen som betyder mest. Ett bra sätt
Responda Group förvärvar H1 Communication och stärker sin position som en ledande leverantör av kundservicelösningar i Norden
Responda Group, en ledande leverantör av svars- och kundservice, har avtalat om att förvärva H1 Communication (”H1”), ett nordiskt BPO-företag med en imponerande kundbas och
Vad är skillnaden mellan kundservice och kundupplevelse?
Att sammanfatta skillnaden mellan kundservice och kundupplevelse är enkelt: kundservice är en enskild händelse inom kundresan, dvs när kunden vill få support och kontakt, medan
Vad innebär en modern kundupplevelse eller CX?
Det pratas mycket om CX just nu, men vad är det och vad innebär det? Vi bad Responda Groups Kundserviceexpert, Christine Sivertsson berätta mer om
Kundservice vs kundupplevelse – hur skapar man en helhet?
Historiskt sett har begreppet kundupplevelse enbart setts som kontaktcentrets ansvar, men idag förstår allt fler vikten av att kundupplevelsen är en integrerad del av hela
AHT – en förlegad KPI eller ett viktigt verktyg?
AHT (Average Handling Time) har länge varit ett viktigt verktyg för kontaktcenter för att mäta hanteringstiden för uppdraget, ärendetypen och individen, men har måttet spelat
RESPONDA GROUP FÖRVÄRVAR PERSONLIG SVARSSERVICE AB OCH STÄRKER SITT KUNDSERVICEERBJUDANDE
Responda Group är en ledande svensk leverantör av kundservice, de meddelade idag att de avtalat om att förvärva Personlig svarsservice AB och stärker därmed sitt
IK PARTNERS INVESTERAR I RESPONDA GROUP
Responda Group, en ledande svensk leverantör av kundservice till små- och medelstora företag har idag skrivit ett avtal med IK Partners (“IK”) IK Small Cap
Fördelar med att outsourca under en lågkonjunktur
Under en lågkonjunktur är det många som tittar på hur de kan skära ner på kostnaderna och få mer flexibla lösningar. Att outsourca de funktioner
Trygg Kundkontakt 2023
Responda Group får utmärkelsen Trygg Kundkontakt för 9:e året i rad. Trygg Kundkontakt delas ut årligen av branschorganisationen Kontakta och är en märkning för etiska kundkontakter
Vilka trender kommer vi att se inom kundservice 2023?
Det vi nog alla kan konstatera är att vi är inne i en turbulent tid med stigande elpriser, ökad inflation och ett oroligt världsläge. Under
7 tips på hur du skapar ett bra kundmöte
Kundbemötandet ska upplevas på samma sätt oavsett om du träffar personen live eller om det sker via telefon eller digitalt via chatt eller mail. För
Outsourcing av kundservice
Funderar du på att outsourca din kundservice? På Responda Group har vi över 30 års erfarenhet av att leverera kundservice inom olika branscher. Outsourcing av
Så gör du för att leverera framtidens kundservice redan idag!
De senaste åren har det pratats mycket om AI och allt vad tekniken kan hjälpa oss med. Tekniken är givetvis en viktig del och en