Kund | Partner

KUNDSERVICE

Dina kunder förtjänar den bästa kundupplevelsen

Dina kunder förtjänar den bästa servicen

Kundservice, kundtjänst, support – kärt barn har många namn och den gemensamma nämnaren är att det ställs allt högre krav på service. Frågorna är många och blir alltmer komplexa. Enkelhet och engagemang är viktigt och möjligheten att arbeta i olika system är en självklarhet. Kundernas förväntningar gäller allt ifrån att få kontakt i den kanal man själv väljer till att kundservice ska vara tillgänglig med snabba och utförliga svar – samt en förhoppning kring personlig service. Det kan vara svårt att leva upp till alla krav.

Responda Group är specialister inom området och kan helt eller delvis arbeta som din kundservice utifrån dina behov. Vår teknikplattform gör det möjligt att hantera ärenden i alla kanaler såsom t.ex. samtal, e-post, chatt, sociala media – i det som kallas omnikanal. Dessutom arbetar vi i de system som är aktuella för dig och din verksamhet. Våra medarbetare specialutbildas för att förstå din verksamhet och uppdraget för att hjälpa dina kunder på bästa sätt.

Vi skapar flexibla lösningar som passar din verksamhet och dina behov både på kort och lång sikt och via vår teknikplattform kan du erbjuda dina kunder kundservice i världsklass. Vi är en modern och framåtlutad partner som fattar datadrivna beslut och hjälper dig driva digitalisering för att fortsätta förenkla och effektivisera kundresan.

Stärker ditt varumärke

Våra resurser besitter hög kompetens och har lång erfarenhet inom sina områden. Vi handplockar spetskompetens för att för att säkerställa att dina behov tillgodoses och att dina kunder får ett gott intryck av ditt varumärke.

Stor konkurrensfördel

En bra kundserviceupplevelse är din främsta konkurrensfördel gentemot andra varumärken. Oavsett vilken bransch du är i eller vilken verksamhet du bedriver, behöver dina kundrelationer prioriteras. Vi hjälper din verksamhet att sticka ut och gör så att dina kunder känner sig uppskattade.

Kundlojalitet ökar tillväxt

Företag strävar efter att växa, expandera och nå en mer omfattande publik. Att erbjuda en enkel och bra kundresa skapar nöjda kunder – och nöjda kunder är mer benägna att sprida det goda med ditt varumärke utifrån hur fantastiskt de blir bemötta och hjälpta vilket de berättar för vänner, familjer, bekanta och även främlingar. Vi är experter på att göra kundresan effektiv och kvalitativ för dig och dina kunder.

Möjlighet till affärsutveckling

Du vet redan vikten av att vara flexibel och anpassningsbar för att ge bättre service och tillfredsställa dina kunder. Ingen annan del av din organisation förstår vad dina kunder tycker, vill och behöver bättre än kundservice eftersom kundkontakten sker där. Att samarbeta med oss som partner ger dig inte bara kundinsikt utan även tillgång till en bredare kompetens kring förväntningar från marknaden och lösningar på utmaningar.

Öka vinst och intäkter

Att arbeta med en professionell, effektiv och kvalitativ kundservice är att prioritera din kunds välmående och kundnöjdhet. Det leder till ökade intäkter dels genom merförsäljning och sälj, dels för att en bra kundupplevelse skapar lojalitet vilket leder till fler affärsmöjligheter, direkt och indirekt genom att det goda ryktet förstärks och sprids.

Datadrivna beslut

Genom vår expertis och datadrivna verksamhet hjälper vi dig förstå och analysera information och indikatorer från din kundbas för att optimera din verksamhet. Du får kunskap om kontaktmönster, vanliga frågor och hur dessa kan elimineras, kundnöjdhet och mycket annat. Genom oss är det lätt att få de insikter du behöver för att fatta snabbare och smartare beslut.

Stärker ditt varumärke

Våra resurser besitter hög kompetens och har lång erfarenhet inom sina områden. Vi handplockar spetskompetens för att för att säkerställa att dina behov tillgodoses och att dina kunder får ett gott intryck av ditt varumärke.

Stor konkurrensfördel

En bra kundserviceupplevelse är din främsta konkurrensfördel gentemot andra varumärken. Oavsett vilken bransch du är i eller vilken verksamhet du bedriver, behöver dina kundrelationer prioriteras. Vi hjälper din verksamhet att sticka ut och gör så att dina kunder känner sig uppskattade.

Kundlojalitet ökar tillväxt

Företag strävar efter att växa, expandera och nå en mer omfattande publik. Att erbjuda en enkel och bra kundresa skapar nöjda kunder – och nöjda kunder är mer benägna att sprida det goda med ditt varumärke utifrån hur fantastiskt de blir bemötta och hjälpta vilket de berättar för vänner, familjer, bekanta och även främlingar. Vi är experter på att göra kundresan effektiv och kvalitativ för dig och dina kunder.

Möjlighet till affärsutveckling

Du vet redan vikten av att vara flexibel och anpassningsbar för att ge bättre service och tillfredsställa dina kunder. Ingen annan del av din organisation förstår vad dina kunder tycker, vill och behöver bättre än kundservice eftersom kundkontakten sker där. Att samarbeta med oss som partner ger dig inte bara kundinsikt utan även tillgång till en bredare kompetens kring förväntningar från marknaden och lösningar på utmaningar.

Öka vinst & intäkter

Att arbeta med en professionell, effektiv och kvalitativ kundservice är att prioritera din kunds välmående och kundnöjdhet. Det hjälper dig att öka intäktsmöjligheter och möjliggör säljmöjligheter, dels för att en bra kundupplevelse skapar lojalitet vilket leder till fler affärsmöjligheter, direkt och indirekt genom att det goda ryktet förstärks och sprids.

Datadrivna beslut

Genom vår expertis och datadrivna verksamhet hjälper vi dig förstå och analysera information och indikatorer från din kundbas för att optimera din verksamhet. Du får kunskap om kontaktmönster, vanliga frågor och hur dessa kan elimineras, kundnöjdhet och mycket annat. Genom oss är det lätt att få de insikter du behöver för att fatta snabbare och smartare beslut.

Kontakta oss

010 - 184 00 00

Öppet dygnet runt

Scroll to Top

Kontakta oss