Kalix Tele24, Personlig Svarsservice, Call4U, K2C och H1 Communication är numera en del av Responda Group. Välkommen till oss!

SVARSSERVICE

Få frihet att fokusera på er kärnverksamhet

Experter på svarsservice & framtidens kundservice

Vår svarsservice ger dig frihet när du behöver en paus från stressiga moment som en ständigt ringande telefon för att kunna fokusera på viktigare saker som förbättrar din verksamhet. Vi besvarar dina kundsamtal professionellt och omsorgsfullt, meddelar dig via e-post eller SMS. Vår svarsservice är den ultimata lösningen – komplett, personlig och skräddarsydd efter dina behov.

svarsservice

Vilket behov har ni?

Vårt erbjudande inom svarsservice

Helentreprenad

Alla inkommande samtal till din verksamhet, eller bara vissa typer av ärenden, hanteras av utbildade och kvalitetssäkrade telefonister. Det kan även gälla behov såsom jour eller presstjänst.

Overflow

Telefonister finns tillgängliga för att minska kötider, hantera volymtoppar och ökade volymer under högsäsong för att alltid kunna erbjuda dina kunder snabb och personlig kontakt.

Jour

Säkerställ att du är tillgänglig och att dina kunder möts av en personlig kontakt de behöver rapportera jourärenden eller kontrollera status kring pågående arbete. Ge dina kollegor möjligheten att arbeta ostört.

KUNDANPASSADE LÖSNINGAR

INGA MISSADE SAMTAL

DYGNET RUNT, ÅRET OM

SVENSKA, ENGELSKA, NOrska, finska & danska

ENGAGERADE MEDARBETARE

Så här tycker våra kunder

”Responda Group har verkligen avlastat våra medarbetare och möjliggör att vi kan fokusera på vår kärnverksamhet, samtidigt som våra kunder får en snabb och professionell service."
VAFO Sverige

Vinster med svarsservice

Ökar tillgängligheten
Ökad kostnadseffektivt
Ökad effektivitet
Ökad kundnöjdhet
Teams

TEAMS INTEGRATION

Låt din status i Teams informera om din tillgänglighet.

Läs mer 

visselblåsare

VISSELBLÅSARTJÄNST

Vi hjälper dig stärka skyddet för visselblåsare och leva upp till lagkravet.

Läs mer

krisberedskap

KRISBEREDSKAP

Vi finns där och hjälper till när det behövs. 

Läs mer

Vanliga frågor om svarsservice

Det finns flera anledningar till varför man ska använda en extern svarsservice. Med outsourcad svarsservice ökar ni er tillgänglighet och ni missar aldrig några viktiga samtal samtidigt som ni kan fokusera på er kärnverksamhet. Våra utbildade serviceproffs besvarar era inkommande samtal och ger era kunder ett personligt bemötande.

Ni bestämmer själva vad telefonisterna ska svara och hur just era samtal ska hanteras. Om vi ska koppla, ta meddelande eller hjälpa till med något annat. Våra professionella telefonister är vana vid att hantera en stor mängd samtal från många olika kunder.

Genom integration till vår plattform ser våra telefonister användarens status och hur samtalen ska hanteras. Alla våra medarbetare får en grundlig serviceutbildning och verifieras löpande i kvalitet, engagemang och hantering för att fortsätta utvecklas. Har du ingen växel eller använder en molnbaserad växel kan du fortfarande bli avlastad genom att styra och vidarekoppla samtal till oss.

Det beror lite på vad ni vill ha hjälp med och hur omfattande tjänst ni vill ha, men vanligtvis så tar det ca 5–10 dagar. Kontakta oss så kan vi göra en mer exakt bedömning utifrån era behov.

Telefonpassning och svarsservice är bara två olika benämningar på samma tjänst. Båda betyder att ett externt företag svarar på telefonsamtal som ni själva inte hinner eller kan svara på.

Vi har olika prisupplägg beroende på hur många samtal som ska besvaras samt vad ni vill ha hjälp med. Kontakta oss så eller fyll i formuläret så hjälper vi dig att ta fram ett prisförslag.

Självklart, vi kan svara dygnet runt året om. Beroende på vilket behov ni har.

Kontakta oss

010 - 184 00 00

Öppet dygnet runt

Rulla till toppen