Kund | Partner

SVARSSERVICE

Fokusera på din kärnverksamhet samtidigt som vi tar hand om dina kunder

Experter på outsourcing & framtidens kundservice

Vi skapar framtidens servicelösningar

Det finns flera anledningar till att det är smart att samarbeta med en outsourcingpartner som tar hand om dina kundkontakter genom svarstjänst och växeltjänst. Oavsett varför du väljer Responda Group så kan du fokusera helhjärtat på din kärnverksamhet medan Responda Groups utbildade serviceproffs besvarar de inkommande samtalen – dygnet runt, året runt.

Genom integration till vår plattform ser telefonisterna användarens status och har digitaliserad information kring hur samtalen ska hanteras vilket gör kundresan enkel och smidig. Alla medarbetare får en grundlig serviceutbildning och verifieras löpande i kvalitet, engagemang och hantering för att fortsätta utvecklas. Har du ingen växel eller använder en molnbaserad växel kan du fortfarande bli avlastad genom att styra och vidarekoppla samtal till Responda Group.

Lösningen anpassas utifrån dina behov där vi kan koppla, ta meddelanden, delge information, filtrera samtal och mycket mer.

Verksamhet

Helentreprenad

Alla inkommande samtal till din verksamhet, eller bara vissa typer av ärenden, hanteras av utbildade och kvalitetssäkrade telefonister. Det kan även gälla behov såsom jour eller presstjänst.

Overflow

Telefonister finns tillgängliga för att minska kötider, hantera volymtoppar och ökade volymer under högsäsong för att alltid kunna erbjuda dina kunder snabb och personlig kontakt.

Krishantering

Vid störning eller kris ökar antalet inkommande samtal drastiskt samtidigt som kravet på tillgänglighet för att ge besked eller svara på frågor ökar. Det som blir uppenbart är att man inte klarar situationen på egen hand med befintliga resurser. Vi är din backup för att avlasta verksamheten samtidigt som ni är tillgängliga för era kunder.

Jour

Säkerställ att du är tillgänglig och att dina kunder möts av en personlig kontakt de behöver rapportera jourärenden eller kontrollera status kring pågående arbete. Ge dina kollegor möjligheten att arbeta ostört.

Verksamhet

Helentreprenad

Alla inkommande samtal till din verksamhet, eller bara vissa typer av ärenden, hanteras av utbildade och kvalitetssäkrade telefonister. Det kan även gälla behov såsom jour eller presstjänst.

Overflow

Telefonister finns tillgängliga för att minska kötider, hantera volymtoppar och ökade volymer under högsäsong för att alltid kunna erbjuda dina kunder snabb och personlig kontakt.

Krishantering

Vid störning eller kris ökar antalet inkommande samtal drastiskt samtidigt som kravet på tillgänglighet för att ge besked eller svara på frågor ökar. Det som blir uppenbart är att man inte klarar situationen på egen hand med befintliga resurser. Vi är din backup för att avlasta verksamheten samtidigt som ni är tillgängliga för era kunder.

Jour

Säkerställ att du är tillgänglig och att dina kunder möts av en personlig kontakt de behöver rapportera jourärenden eller kontrollera status kring pågående arbete. Ge dina kollegor möjligheten att arbeta ostört.

Vinster med svarsservice

Ökar tillgängligheten

Dina kunder får alltid kontakt med din verksamhet och ni missar aldrig affärsmöjligheter och viktiga kontakter.

Ökad kostnadseffektivitet

Att bemanna intern service som täcker öppettider och all volym är kostsamt och inte en flexibel lösning.

Ökar effektivitet

Din verksamhet kan fokusera på er kärnverksamhet utan avbrott i arbetet och ni kan återkomma till den som ringt när det passar er bättre.

Ökar kundnöjdhet

Att finnas tillgänglig och ge professionell service och personligt bemötande ökar kundnöjdheten.

Ökar tillgängligheten

Dina kunder får alltid kontakt med din verksamhet och ni missar aldrig affärsmöjligheter och viktiga kontakter.

Ökad kostnadseffektivitet

Att bemanna intern service som täcker öppettider och all volym är kostsamt och inte en flexibel lösning.

Ökar effektivitet

Din verksamhet kan fokusera på er kärnverksamhet utan avbrott i arbetet och ni kan återkomma till den som ringt när det passar er bättre.

Ökar kundnöjdhet

Att finnas tillgänglig och ge professionell service och personligt bemötande ökar kundnöjdheten.

Scroll to Top

Kontakta oss