Experter på outsourcing & framtidens kundservice
Vi skapar framtidens servicelösningar
Det finns flera anledningar till att det är smart att samarbeta med en outsourcingpartner som tar hand om dina kundkontakter genom svarstjänst och växeltjänst. Oavsett varför du väljer Responda Group så kan du fokusera helhjärtat på din kärnverksamhet medan Responda Groups utbildade serviceproffs besvarar de inkommande samtalen – dygnet runt, året runt.
Genom integration till vår plattform ser telefonisterna användarens status och har digitaliserad information kring hur samtalen ska hanteras vilket gör kundresan enkel och smidig. Alla medarbetare får en grundlig serviceutbildning och verifieras löpande i kvalitet, engagemang och hantering för att fortsätta utvecklas. Har du ingen växel eller använder en molnbaserad växel kan du fortfarande bli avlastad genom att styra och vidarekoppla samtal till Responda Group.
Lösningen anpassas utifrån dina behov där vi kan koppla, ta meddelanden, delge information, filtrera samtal och mycket mer.

Verksamhet
Helentreprenad
Overflow
Krishantering
Jour
Verksamhet
Helentreprenad
Overflow
Krishantering
Jour

Vinster med svarsservice
Ökar tillgängligheten
Dina kunder får alltid kontakt med din verksamhet och ni missar aldrig affärsmöjligheter och viktiga kontakter.
Ökad kostnadseffektivitet
Att bemanna intern service som täcker öppettider och all volym är kostsamt och inte en flexibel lösning.
Ökar effektivitet
Din verksamhet kan fokusera på er kärnverksamhet utan avbrott i arbetet och ni kan återkomma till den som ringt när det passar er bättre.
Ökar kundnöjdhet
Att finnas tillgänglig och ge professionell service och personligt bemötande ökar kundnöjdheten.
Ökar tillgängligheten
Dina kunder får alltid kontakt med din verksamhet och ni missar aldrig affärsmöjligheter och viktiga kontakter.
Ökad kostnadseffektivitet
Att bemanna intern service som täcker öppettider och all volym är kostsamt och inte en flexibel lösning.
Ökar effektivitet
Din verksamhet kan fokusera på er kärnverksamhet utan avbrott i arbetet och ni kan återkomma till den som ringt när det passar er bättre.
Ökar kundnöjdhet
Att finnas tillgänglig och ge professionell service och personligt bemötande ökar kundnöjdheten.