Kund | Partner

SVARSSERVICE

Fokusera på din kärnverksamhet samtidigt som vi tar hand om dina kunder

Experter på outsourcing & framtidens kundservice

Vi skapar framtidens servicelösningar

Det finns flera anledningar till att det är smart att samarbeta med en outsourcingpartner som tar hand om dina kundkontakter genom svarstjänst och växeltjänst. Oavsett varför du väljer Responda Group så kan du fokusera helhjärtat på din kärnverksamhet medan Responda Groups utbildade serviceproffs besvarar de inkommande samtalen – dygnet runt, året runt.

Genom integration till vår plattform ser telefonisterna användarens status och har digitaliserad information kring hur samtalen ska hanteras vilket gör kundresan enkel och smidig. Alla medarbetare får en grundlig serviceutbildning och verifieras löpande i kvalitet, engagemang och hantering för att fortsätta utvecklas. Har du ingen växel eller använder en molnbaserad växel kan du fortfarande bli avlastad genom att styra och vidarekoppla samtal till Responda Group.

Lösningen anpassas utifrån dina behov där vi kan koppla, ta meddelanden, delge information, filtrera samtal och mycket mer.

Verksamhet

Helentreprenad

Alla inkommande samtal till din verksamhet, eller bara vissa typer av ärenden, hanteras av utbildade och kvalitetssäkrade telefonister. Det kan även gälla behov såsom jour eller presstjänst.

Overflow

Telefonister finns tillgängliga för att minska kötider, hantera volymtoppar och ökade volymer under högsäsong för att alltid kunna erbjuda dina kunder snabb och personlig kontakt.

Krishantering

Vid störning eller kris ökar antalet inkommande samtal drastiskt samtidigt som kravet på tillgänglighet för att ge besked eller svara på frågor ökar. Det som blir uppenbart är att man inte klarar situationen på egen hand med befintliga resurser. Vi är din backup för att avlasta verksamheten samtidigt som ni är tillgängliga för era kunder.

Jour

Säkerställ att du är tillgänglig och att dina kunder möts av en personlig kontakt de behöver rapportera jourärenden eller kontrollera status kring pågående arbete. Ge dina kollegor möjligheten att arbeta ostört.

Verksamhet

Helentreprenad

Alla inkommande samtal till din verksamhet, eller bara vissa typer av ärenden, hanteras av utbildade och kvalitetssäkrade telefonister. Det kan även gälla behov såsom jour eller presstjänst.

Overflow

Telefonister finns tillgängliga för att minska kötider, hantera volymtoppar och ökade volymer under högsäsong för att alltid kunna erbjuda dina kunder snabb och personlig kontakt.

Krishantering

Vid störning eller kris ökar antalet inkommande samtal drastiskt samtidigt som kravet på tillgänglighet för att ge besked eller svara på frågor ökar. Det som blir uppenbart är att man inte klarar situationen på egen hand med befintliga resurser. Vi är din backup för att avlasta verksamheten samtidigt som ni är tillgängliga för era kunder.

Jour

Säkerställ att du är tillgänglig och att dina kunder möts av en personlig kontakt de behöver rapportera jourärenden eller kontrollera status kring pågående arbete. Ge dina kollegor möjligheten att arbeta ostört.

Vinster med svarsservice

Ökar tillgängligheten

Dina kunder får alltid kontakt med din verksamhet och ni missar aldrig affärsmöjligheter och viktiga kontakter.

Ökad kostnadseffektivitet

Att bemanna intern service som täcker öppettider och all volym är kostsamt och inte en flexibel lösning.

Ökar effektivitet

Din verksamhet kan fokusera på er kärnverksamhet utan avbrott i arbetet och ni kan återkomma till den som ringt när det passar er bättre.

Ökar kundnöjdhet

Att finnas tillgänglig och ge professionell service och personligt bemötande ökar kundnöjdheten.

Ökar tillgängligheten

Dina kunder får alltid kontakt med din verksamhet och ni missar aldrig affärsmöjligheter och viktiga kontakter.

Ökad kostnadseffektivitet

Att bemanna intern service som täcker öppettider och all volym är kostsamt och inte en flexibel lösning.

Ökar effektivitet

Din verksamhet kan fokusera på er kärnverksamhet utan avbrott i arbetet och ni kan återkomma till den som ringt när det passar er bättre.

Ökar kundnöjdhet

Att finnas tillgänglig och ge professionell service och personligt bemötande ökar kundnöjdheten.

Vanlig frågor om svarsservice

Det finns flera anledningar till varför man ska använda en extern svarsservice. Med outsourcad svarsservice ökar ni er tillgänglighet och ni missar aldrig några viktiga samtal samtidigt som ni kan fokusera på er kärnverksamhet. Våra utbildade serviceproffs besvarar era inkommande samtal och ger era kunder ett personligt bemötande.

Ni bestämmer själva vad telefonisterna ska svara och hur just era samtal ska hanteras. Om vi ska koppla, ta meddelande eller hjälpa till med något annat. Våra professionella telefonister är vana vid att hantera en stor mängd samtal från många olika kunder.

Genom integration till vår plattform ser våra telefonister användarens status och hur samtalen ska hanteras. Alla våra medarbetare får en grundlig serviceutbildning och verifieras löpande i kvalitet, engagemang och hantering för att fortsätta utvecklas. Har du ingen växel eller använder en molnbaserad växel kan du fortfarande bli avlastad genom att styra och vidarekoppla samtal till oss.

Det beror lite på vad ni vill ha hjälp med och hur omfattande tjänst ni vill ha, men vanligtvis så tar det ca 5–10 dagar. Kontakta oss så kan vi göra en mer exakt bedömning utifrån era behov.

Telefonpassning och svarsservice är bara två olika benämningar på samma tjänst. Båda betyder att ett externt företag svarar på telefonsamtal som ni själva inte hinner eller kan svara på.

Vi har olika prisupplägg beroende på hur många samtal som ska besvaras samt vad ni vill ha hjälp med. Kontakta oss så eller fyll i formuläret så hjälper vi dig att ta fram ett prisförslag.

Självklart, vi kan svara dygnet runt året om. Beroende på vilket behov ni har.

Kontakta oss

010 - 184 00 00

Öppet dygnet runt

Scroll to Top

Kontakta oss