Experter på outsourcing & framtidens kundservice
Vi skapar framtidens servicelösningar
Det finns flera anledningar till att det är smart att samarbeta med en outsourcingpartner som tar hand om dina kundkontakter genom svarstjänst och växeltjänst. Oavsett varför du väljer Responda Group så kan du fokusera helhjärtat på din kärnverksamhet medan Responda Groups utbildade serviceproffs besvarar de inkommande samtalen – dygnet runt, året runt.
Genom integration till vår plattform ser telefonisterna användarens status och har digitaliserad information kring hur samtalen ska hanteras vilket gör kundresan enkel och smidig. Alla medarbetare får en grundlig serviceutbildning och verifieras löpande i kvalitet, engagemang och hantering för att fortsätta utvecklas. Har du ingen växel eller använder en molnbaserad växel kan du fortfarande bli avlastad genom att styra och vidarekoppla samtal till Responda Group.
Lösningen anpassas utifrån dina behov där vi kan koppla, ta meddelanden, delge information, filtrera samtal och mycket mer.


Verksamhet
Helentreprenad
Overflow
Krishantering
Jour
Verksamhet
Helentreprenad
Overflow
Krishantering
Jour
Vinster med svarsservice
Ökar tillgängligheten
Dina kunder får alltid kontakt med din verksamhet och ni missar aldrig affärsmöjligheter och viktiga kontakter.
Ökad kostnadseffektivitet
Att bemanna intern service som täcker öppettider och all volym är kostsamt och inte en flexibel lösning.
Ökar effektivitet
Din verksamhet kan fokusera på er kärnverksamhet utan avbrott i arbetet och ni kan återkomma till den som ringt när det passar er bättre.
Ökar kundnöjdhet
Att finnas tillgänglig och ge professionell service och personligt bemötande ökar kundnöjdheten.
Ökar tillgängligheten
Dina kunder får alltid kontakt med din verksamhet och ni missar aldrig affärsmöjligheter och viktiga kontakter.
Ökad kostnadseffektivitet
Att bemanna intern service som täcker öppettider och all volym är kostsamt och inte en flexibel lösning.
Ökar effektivitet
Din verksamhet kan fokusera på er kärnverksamhet utan avbrott i arbetet och ni kan återkomma till den som ringt när det passar er bättre.
Ökar kundnöjdhet
Att finnas tillgänglig och ge professionell service och personligt bemötande ökar kundnöjdheten.
Vanlig frågor om svarsservice
Det finns flera anledningar till varför man ska använda en extern svarsservice. Med outsourcad svarsservice ökar ni er tillgänglighet och ni missar aldrig några viktiga samtal samtidigt som ni kan fokusera på er kärnverksamhet. Våra utbildade serviceproffs besvarar era inkommande samtal och ger era kunder ett personligt bemötande.
Ni bestämmer själva vad telefonisterna ska svara och hur just era samtal ska hanteras. Om vi ska koppla, ta meddelande eller hjälpa till med något annat. Våra professionella telefonister är vana vid att hantera en stor mängd samtal från många olika kunder.
Genom integration till vår plattform ser våra telefonister användarens status och hur samtalen ska hanteras. Alla våra medarbetare får en grundlig serviceutbildning och verifieras löpande i kvalitet, engagemang och hantering för att fortsätta utvecklas. Har du ingen växel eller använder en molnbaserad växel kan du fortfarande bli avlastad genom att styra och vidarekoppla samtal till oss.
Det beror lite på vad ni vill ha hjälp med och hur omfattande tjänst ni vill ha, men vanligtvis så tar det ca 5–10 dagar. Kontakta oss så kan vi göra en mer exakt bedömning utifrån era behov.
Telefonpassning och svarsservice är bara två olika benämningar på samma tjänst. Båda betyder att ett externt företag svarar på telefonsamtal som ni själva inte hinner eller kan svara på.
Vi har olika prisupplägg beroende på hur många samtal som ska besvaras samt vad ni vill ha hjälp med. Kontakta oss så eller fyll i formuläret så hjälper vi dig att ta fram ett prisförslag.
Självklart, vi kan svara dygnet runt året om. Beroende på vilket behov ni har.