Outsourcad kundservice med helhetslösning!
- Kundservice outsourcad hos oss i över 10 år
- Helhetslösning med firstline support och BackOfficearbete
- Kundservicemedarbetare med säljkunskap
Om Story House Egmont
År 1878 startade Egmont H Petersen ett tryckeri i sin mammas kök på Korsgade i Köpenhamn. Med tiden utvecklades det lilla tryckeriet till en av Nordens ledande medieverksamheter – idag känt som Story House Egmont. Mediehuset producerar all typ av medieinnehåll från tidningar och podcast till filmer och event.
Läs mer om Story House Egmont
Vår kundservicelösning för Egmont
Sedan år 2008 har H1 ansvarat för hantering av Egmonts kundservice gällande tidskriftsprenumerationer, produktbeställningar samt deras bokklubbar. Med vår helhetslösning hanterar vi Egmonts kundservice och firstline support. Där ingår bland annat BackOfficearbete, merförsäljning, support kring digitala frågor samt ärendefrågor på telefon och mail.
Kundrelevanta kompetenser
Kundservice med utökat användningsområde
Våra kundservicemedarbetare blir certifierade genom utbildningsverktyg för att försäkra kvalitén på vår leverans till slutkund. Detta gör att vi kan garantera god service och hög kompetens även i de uppdrag som innefattar flera olika ärendetyper. I H1s arbete med Egmont ansvarar vi för:
- Inkommande samtal och inkommande mail
- Post
- Backofficearbete
- Tar emot och registrerar nya beställningar samt hanterar avslut
- Leveransfrågor gällande tidskrifter, produkter, premier och fakturor
- Hanterar uppdateringar av kunduppgifter
- Besvarar frågor kring fakturor/betalningar
- Erbjuder support till kunder med digitala frågor
- Att leverera merförsäljning
Medarbetare med säljegenskaper
För Egmont arbetar våra kundservicemedarbetare med merförsäljning och behöver därför besitta viss typ av säljkunskap. I rekrytering är det därför viktigt att hitta personer med både säljvana och ett brinnande intresse för service och support. Under utbildningsprocessen säkerställer vi att våra medarbetare kan leverera båda dessa delar.