Kalix Tele24, Personlig Svarsservice, Call4U, K2C och H1 Communication är numera en del av Responda Group. Välkommen till oss!

Svarsservice

Responda Group når milstolpe med över 2 miljoner besvarade samtal i ny svarsserviceplattform

Responda Group, en ledande aktör inom kundservice och svarsservice, är glada att tillkännage att företaget har passerat en betydande milstolpe med över två miljoner besvarade samtal i sin nya svarsserviceplattform.

 

Den nya plattformen, som bygger på Responda Groups tidigare egenutvecklade system med över 150 miljoner hanterade samtal sedan starten, har på kort tid uppfyllt sina uppsatta mål genom att effektivt hantera stora samtalsvolymer. Nu är plattformen redo att ta över hanteringen av samtliga samtal inom koncernen.


Huvudsyftet med den nya plattformen, som lanserades i slutet av 2023, var att skapa ett system som är fullt redo att dra nyttja av befintlig och kommande AI-teknologi. Genom att vidareutveckla den befintliga plattformen har Responda Group lyckats integrera ny technologi, vilket har resulterat i ökad effektivitet samt ökade servicenivåer och kvalitet. Plattformen har även möjliggjort företagets tillväxtresa genom att på ett sömlöst sätt hantera de volymer som tillkommit från förvärvade bolag.

 

“Att uppnå denna milstolpe är ett fint kvitto på vårt teams engagemang och kompetens,” säger Joakim Ögren, CIO för Responda Group. “Vår nyutvecklade plattform är designad för att effektivt hantera stora volymer av samtal med hög kvalitet, och de nya samt framtida AI-komponenterna kommer att spela en avgörande roll i att optimera våra tjänster. Vi ser nu fram emot att öka samtalsvolymerna ytterligare som ett naturligt nästa steg i vår fortsätta tillväxt och på så sätt hjälpa ännu fler företag att förbättra sin kundservice.”

 

Responda Groups plattform är utvecklad för att erbjuda hög flexibilitet och skräddarsydda lösningar för kunder inom olika branscher, vilket bidrar till att kontinuerligt förbättra våra kunders kundupplevelse.

 

Denna milstolpe markerar ett viktigt steg i Responda Groups expansionsplaner, och företaget har vidare planer på att introducera nya funktioner och förbättringar för att ytterligare höja kvaliteten på sina tjänster och säkerställa fortsatt innovation i framöver.

För mer information vänligen kontakta:

Marcus Lindqvist, VD Responda Group
Mail: Marcus.lindqvist@respondagroup.com 
Tel: +46 70-252 85 63

Om Responda Group

Responda Group är ett ledande svenskt kundserviceföretag. Våra 600 medarbetare hanterar årligen fler än 10 miljoner kundkontakter – åt mer än 3 500 uppdragsgivare. Vår passion är att genom innovativ, effektiv och kvalitativ service leverera värdeskapande kundupplevelser och stärkta relationer. 

Responda Group grundades 1992 och omsätter cirka 350 MSEK på årsbasis med god lönsamhet. Bolaget har verksamhet i Stockholm, Eskilstuna, Kalix, Haparanda, Östersund, Arbrå, Ronneby, Helsingborg samt Halden i Norge. 

Kontakta oss

010-184 00 00

Öppet dygnet runt

Rulla till toppen