OUTSOURCING AV KUNDTJÄNST
Smidiga lösningar med Responda Group
Att outsourca kundtjänst kan göra stor skillnad för ditt företag. Genom att låta Responda Group hantera din kundservice och support får du en pålitlig partner som levererar outsourcad kundtjänst av högsta kvalitet. Vi skapar en smidig, effektiv och skalbar lösning som passar dina behov – och stärker din kundupplevelse.
Vad är outsourcing av kundtjänst?
Effektiv kundservice
Effektiv kundservice är avgörande för att säkerställa en positiv kundupplevelse och driva långsiktig tillväxt för ett företag. I dagens alltmer konkurrensutsatta affärsklimat krävs en välstrukturerad och strategiskt planerad kundserviceprocess som går långt utöver att bara lösa problem. Det handlar om att skapa en helhetsupplevelse där varje kundinteraktion räknas.
För kundservicechefer och operativa chefer är utmaningen att leverera en smidig och konsekvent service, oavsett om det sker via telefon, e-post, livechatt eller sociala medier. Det krävs system som enkelt kan hantera komplexiteten i flera kanaler och samtidigt säkerställer snabb respons och hög kundnöjdhet.
Outsourcad kundservice för alla behov
Våra tjänster är flexibla och anpassas efter ert nuläge och långsiktiga förväntan. Oavsett om en du behöver hjälp dygnet runt, året runt, vissa tider eller för vissa typer av ärenden skapar vi en lösning som passar er. Vi bygger lösningar bland annat utifrån krav på öppettider, kanaler, förväntningar och målsättningar och kundens fokusområden såsom till exempel svarsgrad, kvalitet och kundnöjdhet.
Helentreprenad
Alla inkommande samtal till din verksamhet, eller bara vissa typer av ärenden, hanteras av utbildade och kvalitetssäkrade telefonister. Det kan även gälla behov såsom jour eller presstjänst.
Overflow
Telefonister finns tillgängliga för att minska kötider, hantera volymtoppar och ökade volymer under högsäsong för att alltid kunna erbjuda dina kunder snabb och personlig kontakt.
Jour
Säkerställ att du är tillgänglig och att dina kunder möts av en personlig kontakt de behöver rapportera jourärenden eller kontrollera status kring pågående arbete. Ge dina kollegor möjligheten att arbeta ostört.