Kalix Tele24, Personlig Svarsservice, Call4U, K2C och H1 Communication är numera en del av Responda Group. Välkommen till oss!

OUTSOURCING AV KUNDTJÄNST

outsourcing

Smidiga lösningar med Responda Group

Att outsourca kundtjänst kan göra stor skillnad för ditt företag. Genom att låta Responda Group hantera din kundservice och support får du en pålitlig partner som levererar outsourcad kundtjänst av högsta kvalitet. Vi skapar en smidig, effektiv och skalbar lösning som passar dina behov – och stärker din kundupplevelse.

Vad är outsourcing av kundtjänst?

Outsourcing av kundtjänst innebär att ett externt företag tar över delar av eller hela din kundservice. Det kan handla om att hantera inkommande samtal, e-post, chattar och andra kontaktpunkter. Många företag väljer att outsourca kundtjänst för att få tillgång till expertis och bli mer flexibla, samtidigt som de höjer kvaliteten på sin kundsupport.
outsourcing

Effektiv kundservice

Effektiv kundservice är avgörande för att säkerställa en positiv kundupplevelse och driva långsiktig tillväxt för ett företag. I dagens alltmer konkurrensutsatta affärsklimat krävs en välstrukturerad och strategiskt planerad kundserviceprocess som går långt utöver att bara lösa problem. Det handlar om att skapa en helhetsupplevelse där varje kundinteraktion räknas.

För kundservicechefer och operativa chefer är utmaningen att leverera en smidig och konsekvent service, oavsett om det sker via telefon, e-post, livechatt eller sociala medier. Det krävs system som enkelt kan hantera komplexiteten i flera kanaler och samtidigt säkerställer snabb respons och hög kundnöjdhet.

Outsourcad kundservice för alla behov

Våra tjänster är flexibla och anpassas efter ert nuläge och långsiktiga förväntan. Oavsett om en du behöver hjälp dygnet runt, året runt, vissa tider eller för vissa typer av ärenden skapar vi en lösning som passar er. Vi bygger lösningar bland annat utifrån krav på öppettider, kanaler, förväntningar och målsättningar och kundens fokusområden såsom till exempel svarsgrad, kvalitet och kundnöjdhet.

Helentreprenad

Alla inkommande samtal till din verksamhet, eller bara vissa typer av ärenden, hanteras av utbildade och kvalitetssäkrade telefonister. Det kan även gälla behov såsom jour eller presstjänst.

Overflow

Telefonister finns tillgängliga för att minska kötider, hantera volymtoppar och ökade volymer under högsäsong för att alltid kunna erbjuda dina kunder snabb och personlig kontakt.

Jour

Säkerställ att du är tillgänglig och att dina kunder möts av en personlig kontakt de behöver rapportera jourärenden eller kontrollera status kring pågående arbete. Ge dina kollegor möjligheten att arbeta ostört.

Fördelar med att outsourca er kundservice

EFFEKTIVITET

Spara pengar på rekrytering, utbildning och teknik genom outsourcad kundservice.

FLEXIBELLT

Vi erbjuder skalbara lösningar som anpassas efter din verksamhets behov.

NÖJDA KUNDER

Vårt erfarna team levererar förstklassig kundsupport och skapar starka kundrelationer.

Så här tycker några av våra kunder

Kontakta oss

010 - 184 00 00

Öppet dygnet runt

Rulla till toppen