Extern kundtjänst
En extern kundtjänst innebär att ett företag outsourcar hanteringen av sin kundservice till en professionell partner. Responda Group är en sådan partner och arbetar med alla typer av inkommande samtal åt en mängd företag inom alla typer av branscher och städer.
Varför anlita en extern kundtjänst?
Det har blivit allt populärare att ha en extern kundservice. Det finns både avlastande och ekonomiska anledningar att fundera på en extern lösning.
Här är några fördelar:
– Kunden kan lägga allt fokus på kärnverksamheten, dvs det som faktiskt skapar intäkter.
– Kunden betalar enbart för den faktiska mängd ärenden som Responda Group bemöter.
– Responda Groups tekniska plattform är väldigt avancerad där alla samtal besvaras snabbt och kopplade samtal med stor säkerhet landar hos rätt person på kortast möjliga tid.
– Responda Groups medarbetare älskar sitt jobb, är tillmötesgående och hjälpsam i varje samtal, samt specialutbildas för kundens verksamhet så att det inte märks att ärendet hanteras av en extern kundservice.
Läs mer om hur vi kan hjälpa dig att skapa framtidens servicelösningar.