CALLBACK
Bra service utan väntetid

Förbättra kundupplevelsen, minska frustration och få en jämnare belastning.
Med Call-back slipper era kunder sitta i telefonkö. Istället kan de välja att bli uppringda. Det minskar stress och frustration, förbättrar kundupplevelsen och ger samtidigt er som uppdragsgivare en jämnare, mer förutsägbar belastning av ert kundflöde.
Så här fungerar det:

När kunden ringer in erbjuds de att bli uppringda istället för att vänta i kö. Ni väljer själva hur återuppringningen ska ske:
- I turordning
- Inom en angiven tidsram
- Eller på en bokad tid
Vad kan du förvänta dig?
INGEN KÖTID
Kunden slipper sitta och vänta i telefonen.
BÄTTRE BEMÖTANDE
Ni ringer upp när ni har tid att ge fullt fokus.
EFFEKTIVARE BEMANNING
Samtalen fördelas jämnare över dagen.

Kombinera med
Smart Selfservice
Call-back går bra att kombinera med vår Smart Selfservice-lösning för en ännu smidigare och mer tillgänglig kundupplevelse – dygnet runt.

Väntetidens påverkan på kundupplevelsen
Att behöva vänta på hjälp är en av de största frustrationsfaktorerna för kunder i kontakt med kundservice. Flera studier visar att toleransen för väntetid är låg – och ofta sjunker snabbt ju längre väntan pågår.

Guide för hur du sätter upp en effektiv callback-funktion
Vi har satt ihop en guide över vad du ska tänka på då du sätter upp en effektiv callback-funktion.