Kalix Tele24, Personlig Svarsservice, Call4U, K2C och H1 Communication är numera en del av Responda Group. Välkommen till oss!

outsourcad kundservice

Fem framgångsfaktorer för att lyckas med förändringar i er outsourcade kundserviceverksamhet

För att era outsourcade BPO-samarbeten ska bli framgångsrika så har vi sammanställt några avgörande faktorer:

1. En kunnig och engagerad implementationsledare:

  • Sätter tempot för projektet.
  • Säkerställer kvaliteten på leveranserna.
  • Håller alla informerade och i linje med målen.

2. Ett skickligt team med dedikerad projekttid:

  • Balanserar självständiga uppgifter med gemensamma teamansvar.
  • Säkerställer att varje teammedlem har tydliga roller och tillräcklig tid för sina uppgifter.

3. Detaljerade planer och tydliga ansvar:

  • Planera varje detalj noggrant.
  • Ta hänsyn till uppgifter med lång ledtid, som att designa utbildningar.
  • Följ upp aktiviteterna regelbundet för att hålla kursen.

4. Håll implementeringen på rätt spår:

  • Säkerställ att uppgifter och milstolpar följer tidsplanen.
  • Uppnå milstolpar i tid eller före deadlines.
  • Ha tydliga planer för att snabbt eskalera och hantera eventuella problem.

5. Förlora aldrig målet ur sikte:

  • Definiera framgång med tydliga, kvantitativa mått.
  • Håll teamet fokuserat på leveranser.
  • Följ upp och utvärdera resultaten för att säkerställa att målen uppnås.

Genom att implementera dessa strategier kan ni skapa smidiga övergångar, säkra hög kvalitet och främja kontinuerlig förbättring i er kundserviceverksamhet.


Responda Group – Er pålitliga partner för framgångsrik förändringshantering.

Kontakta oss

010-184 00 00

Öppet dygnet runt

Rulla till toppen