MICROSOFT TEAMSINTEGRATION
Gör kundupplevelsen och din svarsservice ännu bättre
Låt din status i Teams informera om din tillgänglighet
Använder du Microsoft Teams som ditt interna (och externa) kommunikationsverktyg? Då kan du låta din status i Teams informera om din tillgänglighet – enkelt, snabbt och kostnadseffektivt! Tjänsten synkroniserar din tillgänglighet från Teams så den blir synlig för telefonisterna hos Responda Group. Vi kan snabbt ge korrekt besked till den som söker dig och erbjuda att ta ett meddelande, som du svarar på när det passar dig. Med Microsoft Teams blir din kundupplevelsen och din svarsservice ännu bättre.
Vad kan du förvänta dig?
ENKELT FÖR DIG SOM ANVÄNDARE
EFFEKTIVITET
KOM IGÅNG SNABBT
Vanliga frågor om Svarsservice
Det finns flera anledningar till varför man ska använda en extern svarsservice. Med outsourcad svarsservice ökar ni er tillgänglighet och ni missar aldrig några viktiga samtal samtidigt som ni kan fokusera på er kärnverksamhet. Våra utbildade serviceproffs besvarar era inkommande samtal och ger era kunder ett personligt bemötande.
Ni bestämmer själva vad telefonisterna ska svara och hur just era samtal ska hanteras. Om vi ska koppla, ta meddelande eller hjälpa till med något annat. Våra professionella telefonister är vana vid att hantera en stor mängd samtal från många olika kunder.
Genom integration till vår plattform ser våra telefonister användarens status och hur samtalen ska hanteras. Alla våra medarbetare får en grundlig serviceutbildning och verifieras löpande i kvalitet, engagemang och hantering för att fortsätta utvecklas. Har du ingen växel eller använder en molnbaserad växel kan du fortfarande bli avlastad genom att styra och vidarekoppla samtal till oss.
Det beror lite på vad ni vill ha hjälp med och hur omfattande tjänst ni vill ha, men vanligtvis så tar det ca 5–10 dagar. Kontakta oss så kan vi göra en mer exakt bedömning utifrån era behov.
Telefonpassning och svarsservice är bara två olika benämningar på samma tjänst. Båda betyder att ett externt företag svarar på telefonsamtal som ni själva inte hinner eller kan svara på.
Vi har olika prisupplägg beroende på hur många samtal som ska besvaras samt vad ni vill ha hjälp med. Kontakta oss så eller fyll i formuläret så hjälper vi dig att ta fram ett prisförslag.
Självklart, vi kan svara dygnet runt året om. Beroende på vilket behov ni har.