KUNDSERVICE
Dina kunder förtjänar den bästa kundupplevelsen
Dina kunder förtjänar den bästa servicen
Kundservice, kundtjänst, support – kärt barn har många namn. Den gemensamma nämnaren är att det ställs allt högre krav på service. Frågorna är många och blir alltmer komplexa. Enkelhet och engagemang är viktigt och möjligheten att arbeta i olika system är en självklarhet. Kundernas förväntningar gäller allt ifrån att få kontakt i den kanal man själv väljer till att kundservice ska vara tillgänglig med snabba och utförliga svar. Samt en förhoppning kring personlig service. Det kan vara svårt att leva upp till alla krav.
Vi skapar anpassade kundservicelösningar
För att göra det enklare för våra kunder så har vi delat upp vår kundservicetjänst i flera delar beroende på hur omfattande tjänst ni behöver. Vi anpassar lösningen efter ditt behov där vi helt eller delvis kan arbeta som din kundservice. Vår teknikplattform gör det möjligt att hantera ärenden i alla kanaler som t.ex. telefon, e-post, chatt, sociala media – i det som kallas omnikanal. Dessutom arbetar vi i de system som är aktuella för dig och din verksamhet. Våra medarbetare specialutbildas för att förstå din verksamhet och uppdraget för att hjälpa dina kunder på bästa sätt.
Vi skapar flexibla lösningar som passar din verksamhet och dina behov både på kort och lång sikt. Via vår teknikplattform kan du erbjuda dina kunder kundservice i världsklass. Vi är en modern och framåtlutad partner som fattar datadrivna beslut och hjälper dig driva digitalisering för att fortsätta förenkla och effektivisera kundresan.
Effektiv kundservice
Effektiv kundservice är avgörande för att säkerställa en positiv kundupplevelse och driva långsiktig tillväxt för ett företag. I dagens alltmer konkurrensutsatta affärsklimat krävs en välstrukturerad och strategiskt planerad kundserviceprocess som går långt utöver att bara lösa problem. Det handlar om att skapa en helhetsupplevelse där varje kundinteraktion räknas.
För kundservicechefer och operativa chefer är utmaningen att leverera en smidig och konsekvent service, oavsett om det sker via telefon, e-post, livechatt eller sociala medier. Det krävs system som enkelt kan hantera komplexiteten i flera kanaler och samtidigt säkerställer snabb respons och hög kundnöjdhet.
Stärker ditt varumärke
stor konkurrensfördel
DYGNET RUNT, ÅRET OM
SVENSKA, ENGELSKA, NOrska, finska & danska
ENGAGERADE MEDARBETARE
Vårt erbjudande inom kundservice
Vanlig frågor om kundservice
Kundservice, kundtjänst, support – kärt barn har många namn. Den gemensamma nämnaren är att det ställs allt högre krav på service. Frågorna är många och som kunden förväntar man sig att få snabba och utförliga svar oavsett vilken kanal de väljer.
Vi skapar flexibla lösningar som passar din verksamhet och dina behov både på kort och lång sikt med kunden i fokus. Vi kan göra allt från att ta emot och registrera servicebokningar, tidsbokningar, felanmälningar till att vara er outsourcade kundtjänst beroende på vad ni behöver hjälp med. Vi hjälper er fatta datadrivna beslut och driva digitalisering för att fortsätta förenkla och effektivisera er kundresa.
Via vår Omni-plattform kan vi hantera alla kanaler som t ex samtal, e-port, chatt, sociala medier. Vi kan dessutom arbeta i de system som är aktuella för dig och din verksamhet. Våra medarbetare specialutbildas för att förstå din verksamhet och uppdraget för att hjälpa dina kunder på bästa sätt.
Genom integration till vår plattform ser våra telefonister användarens status och hur samtalen ska hanteras. Alla våra medarbetare får en grundlig serviceutbildning och verifieras löpande i kvalitet, engagemang och hantering för att fortsätta utvecklas. Har du ingen växel eller använder en molnbaserad växel kan du fortfarande bli avlastad genom att styra och vidarekoppla samtal till oss.
Alla våra medarbetare får en grundlig serviceutbildning och verifieras löpande. Genom att enbart jobba med inkommande samtal har vi skapat ett trivsamt arbetsklimat med en låg personalomsättning. Kompetensen hos våra anställda är nyckeln till den höga kvalitet som genomsyrar hela organisationen.
Vi kan jobba i alla system som är aktuella för er. Antingen via en integration till vår plattform men vi kan även gå in via t ex en länk.
Det beror på hur omfattande tjänst ni behöver samt hur mycket utbildning och integration som behövs, men i snitt så brukar en det ta cirka 4–6 veckor tills att en kund är i gång. Kontakta oss så berättar vi mer.
Öka merförsäljningen i er kundservice
Det finns en mängd olika sätt som en kundtjänstavdelning kan arbeta med merförsäljning och anti churn utan att kunden känner att de blir påtvingade ett erbjudande. Ta del av vår guide med tips på hur ni kan öka merförsäljningen i er kundservice.