Kalix Tele24, Personlig Svarsservice, Call4U, K2C och H1 Communication är numera en del av Responda Group. Välkommen till oss!

Vi hjälper er förbättra er kundservice

Brister i kundservicen är ett stort problem för konsumenter

Konsumentverkets senaste kartläggning* visar att brister i kundservicen är ett stort problem för konsumenter. Framförallt så är det tillgängligheten som brister hos många bolag. Av alla anmälningarna som kom in till myndigheten så var 26% kopplade till problem med kundservice efter att ha köpt en vara eller en tjänst.
 

Enligt den nya kartläggningen så kan klagomålen delas upp i tre problemområden:

  1. Konsumenten får inte hjälp. T ex så är svarstiden för lång, konsumenten får inte svar på sitt ärende eller att den utlovade åtgärden inte genomförs.
  2. Företaget kräver ett visst kontaktsätt. T ex så kan det saknas kontaktuppgifter eller så kräver företaget en muntlig uppsägning av avtalet.
  3. Det saknas möjlighet att spara kommunikation. Det saknas ofta möjlighet för konsumenten att spara bevis på kommunikationen med kundservice.

Vi är experter på kundservice

Vi har i över 30 år arbetar med kundservice. Våra 500 medarbetare hanterar årligen fler än 10 miljoner kundkontakter – åt mer än 3 500 uppdragsgivare. Läs mer om hur vi kan hjälpa er eller kontakta oss så berättar vi mer! – Dina kunder förtjänar den bästa kundupplevelsen!

Kontakta oss

010-184 00 00

Öppet dygnet runt

Rulla till toppen