Kalix Tele24 och Personlig Svarsservice är numera en del av Responda Group. Välkommen till oss!

KRISBEREDSKAP

Vi finns där och hjälper till när det behövs

krisberedskap

Vi finns där och hjälper till när det behövs

Tillgänglighet är alltid viktigt, men om ett företag drabbas av en kris är tillgängligheten ännu viktigare samtidigt som mängden kundkontakter blir fler.

Våra medarbetare är utbildade serviceproffs som löpande följs upp för att säkerställa kvalitet och effektivitet i hanteringen. Vi tar hand om den stora och många gånger oförutsedda volym kontakter som uppstår vid ett krisläge, där vi kan ta in och/eller lämna ut information samt regelbundet rapportera status tillbaka till uppdragsgivare.

Det kan till exempel vara vid:

  • Olycka & pandemi: Brand, gasläcka, transporter via flyg-, båt- tåg-, biltrafik, pandemirelaterade orsaker
  • Hotbild: Bombhot, utrymning, personer tas ur verksamheten
  • Tekniska fel: Strömavbrott, systemkrasch, åtkomstproblem
  • Väder & vind: Naturkatastrofer brand, storm, översvämningar
  • Succé eller problem: Ökade kontakter om en produkt är väldigt efterfrågad eller om det uppstått ett problem

Vad kan du förvänta dig?

TILLGÄNGLIGHET

Dina kunder får enkelt kontakt med din verksamhet och ni missar inte viktiga kontakter.

FLEXIBEL

Besvarar samtalen när ni inte hinner, vid semester, sjukdom eller när ni behöver arbeta ostört.

NÖJDA KUNDER

Ökad tillgänglighet, enkelt att komma i kontakt och bättre ärendehantering leder till nöjdare kunder.

Så här tycker våra kunder

”Responda Group har verkligen avlastat våra medarbetare och möjliggör att vi kan fokusera på vår kärnverksamhet, samtidigt som våra kunder får en snabb och professionell service."
VAFO Sverige

Vanliga frågor om Svarsservice

Det finns flera anledningar till varför man ska använda en extern svarsservice. Med outsourcad svarsservice ökar ni er tillgänglighet och ni missar aldrig några viktiga samtal samtidigt som ni kan fokusera på er kärnverksamhet. Våra utbildade serviceproffs besvarar era inkommande samtal och ger era kunder ett personligt bemötande.

Ni bestämmer själva vad telefonisterna ska svara och hur just era samtal ska hanteras. Om vi ska koppla, ta meddelande eller hjälpa till med något annat. Våra professionella telefonister är vana vid att hantera en stor mängd samtal från många olika kunder.

Genom integration till vår plattform ser våra telefonister användarens status och hur samtalen ska hanteras. Alla våra medarbetare får en grundlig serviceutbildning och verifieras löpande i kvalitet, engagemang och hantering för att fortsätta utvecklas. Har du ingen växel eller använder en molnbaserad växel kan du fortfarande bli avlastad genom att styra och vidarekoppla samtal till oss.

Det beror lite på vad ni vill ha hjälp med och hur omfattande tjänst ni vill ha, men vanligtvis så tar det ca 5–10 dagar. Kontakta oss så kan vi göra en mer exakt bedömning utifrån era behov.

Telefonpassning och svarsservice är bara två olika benämningar på samma tjänst. Båda betyder att ett externt företag svarar på telefonsamtal som ni själva inte hinner eller kan svara på.

Vi har olika prisupplägg beroende på hur många samtal som ska besvaras samt vad ni vill ha hjälp med. Kontakta oss så eller fyll i formuläret så hjälper vi dig att ta fram ett prisförslag.

Självklart, vi kan svara dygnet runt året om. Beroende på vilket behov ni har.

Kontakta oss så berättar vi mer

Rulla till toppen