
AI-agenter i kundservice – ett tekniksprång som kräver ett etiskt fotfäste
Transkribering är grunden för smarta AI-lösningar – men vad händer med integriteten längs vägen? Vi befinner oss i en teknikrevolution där AI inte bara förändrar
Kalix Tele24, Personlig Svarsservice, Call4U, K2C och H1 Communication är numera en del av Responda Group. Välkommen till oss!
Transkribering är grunden för smarta AI-lösningar – men vad händer med integriteten längs vägen? Vi befinner oss i en teknikrevolution där AI inte bara förändrar
I dagens digitala värld är teknisk support en avgörande del av verksamheter som är beroende av stabila IT-system. En effektiv IT-support säkerställer att tekniska problem
I takt med att kundservice utvecklas blir valet mellan AI och mänskliga kundtjänstagenter allt viktigare. Rätt balans mellan teknik och personligt bemötande kan förbättra kundupplevelsen,
Responda Group har återigen tilldelats kvalitetsutmärkelsen Trygg Kundkontakt 2025, som årligen delas ut av branschorganisationen Kontakta. Utmärkelsen är ett bevis på vårt långsiktiga engagemang för
När det kommer till att skapa framgångsrika strategier för merförsäljning inom kundservice, är det få som kan inspirera lika mycket som Alexander Fagerström. Hans erfarenhet
När vi blickar framåt mot 2025 ser vi en kundservicebransch i snabb transformation, driven av teknologisk innovation, förändrade kundbeteenden och ett växande fokus på effektivitet
2024 har varit ett betydelsefullt år för Responda Group, med framgångsrika initiativ som förstärkt bolagets ställning som ledande aktör inom kundservice och svarsservice i Norden.
För att era outsourcade BPO-samarbeten ska bli framgångsrika så har vi sammanställt några avgörande faktorer: 1. En kunnig och engagerad implementationsledare: Sätter tempot för projektet.
Responda Group, en ledande aktör inom outsourcad kundservice, öppnar ett nytt produktionskontor i Ebbepark, Linköping. Kontoret, som beräknas invigas i början av januari, förväntas initialt
Vill du skapa en framgångsrik kundservicestrategi som stärker ditt företags relationer och driver lönsam tillväxt? Vår guide ger dig värdefulla insikter och konkreta tips för
Responda Group är ett ledande nordiskt kundserviceföretag med huvudsäte i Sverige. Våra 650 medarbetare hanterar årligen fler än 10 miljoner kundkontakter. Med engagerade människor och en flexibel teknisk plattform levererar Responda Group kvalitativa och värdeskapande upplevelser och stärkta relationer åt mer än 3 500 uppdragsgivare. Genom att vara en innovativ och långsiktig partner med fokus på digitalisering skapar vi framtidens effektiva kundservicelösningar.
Responda Group grundades 1992 och omsätter cirka 350 MSEK på årsbasis med god lönsamhet. Bolaget har verksamhet i Stockholm, Eskilstuna, Kalix, Haparanda, Östersund, Arbrå, Ronneby, Helsingborg, Linköping samt Halden i Norge.