
Responda Groups kundservice växer förbi svarsservice i omsättning
Responda Group, tidigare mest känt för sin svarsservice, har nått en ny milstolpe: företagets kundservice har nu vuxit sig större än svarsservicen när det gäller
Kalix Tele24, Personlig Svarsservice, Call4U, K2C och H1 Communication är numera en del av Responda Group. Välkommen till oss!
Responda Group, tidigare mest känt för sin svarsservice, har nått en ny milstolpe: företagets kundservice har nu vuxit sig större än svarsservicen när det gäller
Ett bra kundmöte är grundstenen för långsiktiga kundrelationer. För att lyckas med detta krävs inte bara ett starkt kundfokus utan också rätt verktyg och strategier.
Att outsourca sin kundservice kan vara en effektiv strategi för att förbättra verksamhetens effektivitet och kundnöjdhet, men det finns vanliga misstag som företag ofta gör.
Responda Group, en ledande aktör inom kundservice och svarsservice, är glada att tillkännage att företaget har passerat en betydande milstolpe med över två miljoner besvarade
Funderar ni på att upphandla en kundservicelösning? Det finns mycket att tänka på när du ska kravställa inför en upphandling. Vi på Responda Group har
Responda Group, en marknadsledande leverantör av svars- och kundservice i Norden, intensifierar sin tillväxtresa med ett nytt förvärv som ytterligare stärker deras position på marknaden.
Trots att många företag har gjort stora investeringar i självbetjäningstjänster så visar en ny undersökning från Gartner att endast 14% av kundserviceärenden kunde lösas helt
2008 grundade Joakim Ögren tillsammans med Magnus Johannessen Responda med visionen att föra svarsservicebranschen in i den digitala eran. Med teknisk expertis och en stark
Efter många år i branschen har vi sett de vanligaste misstagen som företag gör när de outsourcar hela eller delar av sin kundservice till en
Dagens kunder förväntar sig att bli informerade om allt som rör deras produkter och tjänster. Genom att proaktivt erbjuda relevant information vid rätt tidpunkt kan
Responda Group är ett ledande nordiskt kundserviceföretag med huvudsäte i Sverige. Våra 650 medarbetare hanterar årligen fler än 10 miljoner kundkontakter. Med engagerade människor och en flexibel teknisk plattform levererar Responda Group kvalitativa och värdeskapande upplevelser och stärkta relationer åt mer än 3 500 uppdragsgivare. Genom att vara en innovativ och långsiktig partner med fokus på digitalisering skapar vi framtidens effektiva kundservicelösningar.
Responda Group grundades 1992 och omsätter cirka 350 MSEK på årsbasis med god lönsamhet. Bolaget har verksamhet i Stockholm, Eskilstuna, Kalix, Haparanda, Östersund, Arbrå, Ronneby, Helsingborg, Linköping samt Halden i Norge.