Dina kunder förtjänar den bästa servicen
Vi hjälper dig leverera den bästa kundservicen! Vi tror på enkelhet därför har vi har delat upp vår kundservicetjänst i två delar, vi kallar de för Kundservice Bas och Kundservice Flex.
Kundservice Bas
Med Kundservice Bas så avser vi de kundserviceuppdrag som är mindre omfattande och där det går snabbt att komma igång. Inom Kundservice Bas så kan vi till exempel hjälpa er att ta emot och registrera servicebokningar, tidsbokningar, felanmälningar eller intresseanmälningar eller det som ni behöver hjälp med.Är ni intresserade av ett mer omfattande kundserviceuppdrag? Läs mer om Kundservice Flex
Vi är experter på telefonpassning och framtidens kundservice. Våra utbildade serviceproffs svarar och kan t ex boka in dina kunder, registrera ett ärenden eller göra en felanmälan. De kan helt eller delvis arbeta som din kundservice utifrån dina behov.
Responda Group skapar flexibla lösningar som passar din verksamhet och dina behov både på kort och lång sikt. Via vår teknikplattform kan du erbjuda dina kunder kundservice i världsklass. Vi är en modern och datadriven partner som hjälper dig driva digitaliseringen i syfte att fortsätta förenkla och förbättra kundresan.
Här är några exempel på Kundservice Bas:
Stärker ditt varumärke
Våra resurser besitter hög kompetens och har lång erfarenhet inom sina områden. Vi handplockar spetskompetens för att för att säkerställa att dina behov tillgodoses och att dina kunder får ett gott intryck av ditt varumärke.
Stor konkurrensfördel
En bra kundserviceupplevelse är din främsta konkurrensfördel gentemot andra varumärken. Oavsett vilken bransch du är i eller vilken verksamhet du bedriver, behöver dina kundrelationer prioriteras. Vi hjälper din verksamhet att sticka ut och gör så att dina kunder känner sig uppskattade.
Kundlojalitet ökar tillväxt
Företag strävar efter att växa, expandera och nå en mer omfattande publik. Att erbjuda en enkel och bra kundresa skapar nöjda kunder – och nöjda kunder är mer benägna att sprida det goda med ditt varumärke utifrån hur fantastiskt de blir bemötta och hjälpta vilket de berättar för vänner, familjer, bekanta och även främlingar. Vi är experter på att göra kundresan effektiv och kvalitativ för dig och dina kunder.
Möjlighet till affärsutveckling
Du vet redan vikten av att vara flexibel och anpassningsbar för att ge bättre service och tillfredsställa dina kunder. Ingen annan del av din organisation förstår vad dina kunder tycker, vill och behöver bättre än kundservice eftersom kundkontakten sker där. Att samarbeta med oss som partner ger dig inte bara kundinsikt utan även tillgång till en bredare kompetens kring förväntningar från marknaden och lösningar på utmaningar.
Öka vinst och intäkter
Att arbeta med en professionell, effektiv och kvalitativ kundservice är att prioritera din kunds välmående och kundnöjdhet. Det leder till ökade intäkter dels genom merförsäljning och sälj, dels för att en bra kundupplevelse skapar lojalitet vilket leder till fler affärsmöjligheter, direkt och indirekt genom att det goda ryktet förstärks och sprids.
Datadrivna beslut
Genom vår expertis och datadrivna verksamhet hjälper vi dig förstå och analysera information och indikatorer från din kundbas för att optimera din verksamhet. Du får kunskap om kontaktmönster, vanliga frågor och hur dessa kan elimineras, kundnöjdhet och mycket annat. Genom oss är det lätt att få de insikter du behöver för att fatta snabbare och smartare beslut.
Stärker ditt varumärke
Våra resurser besitter hög kompetens och har lång erfarenhet inom sina områden. Vi handplockar spetskompetens för att för att säkerställa att dina behov tillgodoses och att dina kunder får ett gott intryck av ditt varumärke.


Stor konkurrensfördel
En bra kundserviceupplevelse är din främsta konkurrensfördel gentemot andra varumärken. Oavsett vilken bransch du är i eller vilken verksamhet du bedriver, behöver dina kundrelationer prioriteras. Vi hjälper din verksamhet att sticka ut och gör så att dina kunder känner sig uppskattade.
Kundlojalitet ökar tillväxt
Företag strävar efter att växa, expandera och nå en mer omfattande publik. Att erbjuda en enkel och bra kundresa skapar nöjda kunder – och nöjda kunder är mer benägna att sprida det goda med ditt varumärke utifrån hur fantastiskt de blir bemötta och hjälpta vilket de berättar för vänner, familjer, bekanta och även främlingar. Vi är experter på att göra kundresan effektiv och kvalitativ för dig och dina kunder.
Möjlighet till affärsutveckling
Du vet redan vikten av att vara flexibel och anpassningsbar för att ge bättre service och tillfredsställa dina kunder. Ingen annan del av din organisation förstår vad dina kunder tycker, vill och behöver bättre än kundservice eftersom kundkontakten sker där. Att samarbeta med oss som partner ger dig inte bara kundinsikt utan även tillgång till en bredare kompetens kring förväntningar från marknaden och lösningar på utmaningar.
Öka vinst & intäkter
Att arbeta med en professionell, effektiv och kvalitativ kundservice är att prioritera din kunds välmående och kundnöjdhet. Det hjälper dig att öka intäktsmöjligheter och möjliggör säljmöjligheter, dels för att en bra kundupplevelse skapar lojalitet vilket leder till fler affärsmöjligheter, direkt och indirekt genom att det goda ryktet förstärks och sprids.
Datadrivna beslut
Genom vår expertis och datadrivna verksamhet hjälper vi dig förstå och analysera information och indikatorer från din kundbas för att optimera din verksamhet. Du får kunskap om kontaktmönster, vanliga frågor och hur dessa kan elimineras, kundnöjdhet och mycket annat. Genom oss är det lätt att få de insikter du behöver för att fatta snabbare och smartare beslut.