Archive
Kinto Share
Skräddarsydd kundservicelösning Ett helhetskoncept för kundservice med first line support Enorm tillväxt för Kinto där samtalen har femdubblats sedan år 2019 Medarbetare vars arbetsuppgifter är
Bonniers Bokklubb
Skräddarsydd kundservicelösning Kundservice för Sveriges största bokklubb Skräddarsydd chattfunktion H1s första kundservicekund! “Vi på Bonniers har haft vår kundservice, och tillika en hel del administrativt
Säkra er tillgänglighet med outsourcad kundservice
Vid stora kampanjer som t ex Black Friday eller julresan så ökar också antalet frågor från kunderna, med allt från returer och fakturafrågor till reklamationer.
Effektiv kundservice för fordon- och verkstadsbranschen
Nu det snart dags att byta däck, i och med det drar den intensiva däcksäsongen i gång. Vi på Responda Group hjälper er inom fordons-
Varför är “Lösta ärenden vid första kontakten” en värdefull KPI inom kundservice?
Det finns flera KPI:er som är viktiga att ha i beaktan då man mäter och utvärderar sin kundservice. De vanligaste är CES, CSAT och NPS.
Är digitalisering ett hot mot outsourcing?
Digitalisering kan potentiellt hota traditionell outsourcing, t ex att arbetsuppgifter automatiseras. Genom att automatisera vissa arbetsuppgifter med hjälp av digitala lösningar kan behovet av outsourcing
Vad krävs för att lyckas med digitalisering?
För att lyckas med digitalisering krävs en välplanerad och strategiskt genomförd process som involverar flera viktiga faktorer. Där den viktigaste är att ha kunden i
Brister i kundservicen är ett stort problem för konsumenter
Konsumentverkets senaste kartläggning* visar att brister i kundservicen är ett stort problem för konsumenter. Framförallt så är det tillgängligheten som brister hos många bolag. Av
Engagemanget för kundupplevelsen hjälper dig att leverera kundservice i världsklass
Företag som fokuserar på att göra sin kundservice värdeskapande skapar också en kultur där medarbetarna känner sig delaktiga och värdefulla, de ser också sin roll